اقتصاد جهان

قیمت جهانی نفت امروز 1403/02/07 |برنت 89 دلار و 32 سنت شد

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل به نقل از رویترز، قیمت نفت در نخستین ساعات معاملات روز جمعه افزایش یافت. وزیر خزانه داری آمریکا اعلام کرد که اقتصاد این کشور احتمالاً در وضعیت قوی تری نسبت به سه ماهه اول سال جاری خواهد بود. از سوی دیگر، نگرانی های عرضه نفت به دلیل تنش های ادامه دار در خاورمیانه همچنان ادامه دارد.
قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۳۱ سنت معادل ۰.۳۵ درصد افزایش به ۸۹ دلار و ۳۲ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۲۵ سنت یا ۰.۳۰ درصد افزایش با ۸۳ دلار و ۸۲ سنت معامله می شود.

جانت یلن، وزیر خزانه داری آمریکا روز پنجشنبه گفت که رشد اقتصادی این کشور احتمالا بهتر از آمار ضعیف تر از حد انتظار در سه ماهه اول سال جاری خواهد بود.
او گفت که رشد تولید ناخالص داخلی در ایالات متحده در سه ماهه اول سال جاری افزایش یافته و تورم به سطوح متعادل تری کاهش یافته است.
داده ها نشان می دهد که رشد اقتصاد آمریکا در سه ماهه اول کاهش یافته است. قبل از اظهارات یلن، همه نشانه ها حاکی از آن بود که افزایش تورم بر قیمت نفت تأثیر می گذارد زیرا سرمایه گذاران انتظار دارند فدرال رزرو تا قبل از سپتامبر نرخ بهره را کاهش ندهد.
شاخص هزینه مصرف کننده ماه مارس، محبوب ترین شاخص فدرال رزرو برای تعیین سیاست های پولی، قرار است امروز منتشر شود.
از سوی دیگر، تنش‌های ژئوپلیتیکی در خاورمیانه همچنان نگرانی‌های عرضه نفت را افزایش داده و از قیمت نفت حمایت می‌کند.
رژیم صهیونیستی علیرغم هشدار به متحدانش مبنی بر تلفات سنگین، حمله هوایی خود را به شهر رفح آغاز کرد.
انتهای پیام/۴۶

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا