اقتصاد جهان

قیمت جهانی نفت امروز 1403/02/14 |برنت 83 دلار و 85 سنت شد

به گزارش خبرگزاری افق میهن به نقل از رویترز، قیمت نفت در نخستین ساعات معاملات روز جمعه با چشم انداز کاهش تولید اوپک پلاس افزایش یافت. اما بی ثباتی اقتصاد آمریکا هر دو شاخص نفت را در آستانه کاهش هفتگی قیمت قرار داده است.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۱۸ سنت معادل ۰.۲۲ درصد افزایش به ۸۳ دلار و ۸۵ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۰.۳۴ درصد افزایش به ۷۹ دلار و ۲۲ سنت با ۲۷ سنت معامله شد.

سرمایه گذاران نگران ادامه سیاست های نرخ بهره بالا هستند که می تواند رشد اقتصاد ایالات متحده را به عنوان بزرگترین مصرف کننده نفت جهان محدود کند. در همین حال، جنگ در خاورمیانه تأثیر کمی بر عرضه جهانی نفت داشته است.

نفت برنت در آستانه کاهش ۶.۳ درصدی قیمت هفتگی قرار دارد و نفت آمریکا نیز در هفته گذشته ۵.۶ درصد کاهش یافته است. این کاهش قیمت در آستانه نشست بعدی ائتلاف اوپک پلاس، متشکل از سازمان کشورهای صادرکننده نفت، روسیه و متحدانش صورت گرفت.

به گفته برخی منابع، در صورت عدم افزایش تقاضای نفت، احتمالاً اوپک پلاس کاهش تولید خود را به میزان ۲.۲ میلیون بشکه پس از ژوئن ادامه خواهد داد. بازار در حال حاضر در حال بررسی داده های اقتصادی ایالات متحده و نشانه های تولید آتی در این کشور است.

انتهای پیام/۶۲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا