اقتصاد جهان

قیمت جهانی نفت امروز 1403/02/19 |برنت 82 دلار و 94 سنت شد

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل به نقل از رویترز، با کاهش نگرانی ها در مورد عرضه نفت، قیمت نفت در اولین ساعت معاملات روز چهارشنبه کاهش یافت. فعالان بازار بر داده های منتشر شده امروز در مورد ذخایر نفت خام ایالات متحده متمرکز شده اند.
قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۲۲ سنت معادل ۰.۲۶ درصد کاهش به ۸۲ دلار و ۹۴ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۰.۲۲ درصد کاهش به ۷۸ دلار و ۲۱ سنت با ۱۷ سنت معامله شد.
اطلاعات موسسه نفت آمریکا نشان می دهد که ذخایر نفت خام و سوخت اینجا طی هفته گذشته افزایش یافته است. افزایش ذخایر، که نشانه ای از تقاضای ضعیف نفت است، با انتظارات تحلیلگران در هفته های اخیر مغایرت داشته و به کاهش قیمت نفت منجر شده است.

اگر اداره اطلاعات انرژی ایالات متحده اعلام کند که بشکه های کمتری به پالایشگاه های ایالات متحده تحویل داده خواهد شد، تحلیلگران می گویند که این بدان معناست که مصرف نفت خام در آن کشور با مشکل مواجه است. ذخایر نفت باید در آستانه فصل اوج تابستان کاهش یابد نه افزایش.
نفت برنت و نفت خام آمریکا هفته گذشته بیشترین کاهش قیمت هفتگی خود را در سه ماه گذشته به ثبت رساندند که ناشی از انتشار اطلاعات اقتصادی ایالات متحده و افزایش امیدها به کاهش نرخ بهره فدرال رزرو بود.
خبر خرید ۳ میلیون بشکه نفت توسط دولت آمریکا برای ذخایر استراتژیک نفت، تا حدی از قیمت نفت در روز سه شنبه حمایت کرد.
از سوی دیگر، تنش ها در خاورمیانه افزایش یافته است. رژیم صهیونیستی حمله به رفح را آغاز کرده و میانجی ها در تلاش برای دستیابی به توافق آتش بس هستند.
با این حال، تمرکز سرمایه گذاران بر بی ثباتی های پیرامون چشم انداز رشد اقتصاد جهانی و تأثیر آن بر تقاضای نفت است.
انتهای پیام/۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا