اقتصاد جهان

قیمت جهانی نفت امروز 1403/02/21 |برنت 84 دلار و 36 سنت شد

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل به نقل از رویترز، قیمت نفت روز جمعه به دلیل نشانه هایی از بهبود وضعیت اقتصاد چین و شکست مذاکرات آتش بس میان رژیم صهیونیستی و حماس افزایش یافت.
قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال با ۴۸ سنت معادل ۰.۵۷ افزایش به ۸۴ دلار و ۳۶ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۰.۶۶ درصد افزایش به ۷۹ دلار و ۷۸ سنت با ۵۲ سنت معامله شد.
قیمت نفت در هفته گذشته با انتشار اطلاعاتی درباره افزایش واردات نفت خام چین در ماه آوریل و احتمال کاهش نرخ بهره فدرال رزرو به دلیل ضعف در بازار کار آمریکا به بالاترین سطح خود رسید.
صادرات و واردات چین در ماه آوریل افزایش یافت که نشان دهنده بهبود تقاضا در این کشور و حمایت از بازار کالا است.

در ایالات متحده، مری دالی، رئیس فدرال رزرو سانفرانسیسکو، روز پنجشنبه گفت که مشخص نیست تورم در ماه‌های آینده به کجا خواهد رفت، اما امید وجود دارد که فشارهای قیمتی کاهش یابد. وی به احتمال کاهش نرخ بهره فدرال رزرو در سال جاری اشاره ای نکرد. بازارهای مالی انتظار دارند که فدرال رزرو آمریکا در ماه سپتامبر کاهش نرخ بهره را آغاز کند.
رژیم صهیونیستی با وجود هشدار رئیس جمهور آمریکا مبنی بر توقف ارسال سلاح در صورت حمله به جنوب نوار غزه، روز پنجشنبه بخش هایی از رفح را بمباران کرد.
یک مقام ارشد رژیم صهیونیستی گفت: آخرین دور مذاکرات غیرمستقیم در قاهره برای پایان دادن به جنگ غزه به پایان رسیده و این رژیم طبق برنامه های قبلی به عملیات خود در رفح و سایر مناطق نوار غزه ادامه خواهد داد.
انتهای پیام/۱۲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا