اقتصاد جهان

قیمت جهانی نفت امروز 1403/02/26 |برنت 82 دلار و 88 سنت شد

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل به نقل از رویترز، در حالی که آتش سوزی های بزرگ تولید نفت کانادا را تهدید می کند و بازار انتظار کاهش ذخایر نفت و بنزین آمریکا را دارد، قیمت نفت در اولین ساعات معاملات روز چهارشنبه افزایش یافت.
قیمت هر بشکه نفت برنت در دریای شمال امروز با ۵۰ سنت معادل ۰.۶۱ درصد افزایش به ۸۲ دلار و ۸۸ سنت رسید. نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۰.۷۳ درصد افزایش به ۷۸ دلار و ۵۹ سنت با ۵۷ سنت معامله شد.
آتش سوزی عظیمی در حال نزدیک شدن به فورت مک موری، مرکز صنعت شن و ماسه نفتی کانادا است. تولید نفت در این منطقه به ۳.۳ میلیون بشکه در روز می رسد که دو سوم کل تولید کانادا را تشکیل می دهد. هزاران نفر در این منطقه تخلیه شدند.

شاخص قیمت تولیدکننده آمریکا در ماه آوریل بیش از حد انتظار افزایش یافت. اما با وجود اینکه چشم انداز کاهش نرخ بهره کاهش یافته است، جروم پاول، رئیس فدرال رزرو گفت بعید است که این بانک نرخ بهره را بیشتر افزایش دهد.
شاخص قیمت مصرف کننده و داده های موجودی نفت خام و بنزین ایالات متحده قرار است امروز منتشر شود. به گفته منابع بازار، طبق آمار موسسه نفت آمریکا، ذخایر نفت و بنزین آمریکا در هفته گذشته کاهش یافته است.
آمارهای این موسسه نشان می دهد که ذخایر نفت خام آمریکا در هفته منتهی به ۱۰ می ۳.۱۴ میلیون بشکه کاهش یافته است. ذخایر بنزین نیز ۱.۲۶۹ میلیون بشکه کاهش یافت.
در خاورمیانه، تانک های رژیم صهیونیستی به طور فزاینده ای وارد شهر رفح در غزه شده و به مناطق مسکونی رسیده اند که بیش از یک میلیون نفر در آن پناه گرفته اند.
انتهای پیام/۲۴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا