اقتصاد جهان

قیمت جهانی نفت امروز 1403/02/31 |برنت 84 دلار و 2 سنت شد

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل به نقل از رویترز، قیمت نفت در نخستین ساعات معاملات روز دوشنبه افزایش یافت. سانحه بالگرد سرنشین رئیس جمهور ایران و همچنین لغو سفر ولیعهد عربستان به بیماری پادشاه عربستان در ژاپن یکی از دلایل افزایش قیمت نفت است.
قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۴ سنت معادل ۰.۰۵ درصد افزایش به ۸۴ دلار و ۲ سنت رسید. نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۸ سنت یا ۰.۱۰ درصد کاهش به ۷۹.۹۸ دلار معامله شد.
بالگرد حامل ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران دچار حادثه شد و همه سرنشینان آن شهید شدند.
از سوی دیگر، محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان، سفر خود به ژاپن را که قرار بود روز دوشنبه انجام شود، به دلیل مشکلات سلامتی ملک سلمان به تعویق انداخت.

خبرگزاری دولتی عربستان سعودی روز یکشنبه اعلام کرد که پادشاه ۸۸ ساله به دلیل تورم ریه تحت درمان است.
تحلیلگران انتظار دارند که با بدتر شدن وضعیت سلامت پادشاه عربستان سعودی به دلیل حادثه رئیس جمهور ایران، بی ثباتی بیشتری در بازار انرژی ایجاد شود.
پیش بینی می شود قیمت نفت آمریکا به ۸۳ دلار و ۵۰ سنت افزایش یابد.
نفت خام برنت هفته گذشته ۱ درصد افزایش یافت که اولین افزایش هفتگی آن در سه هفته اخیر بود. قیمت نفت آمریکا هفتگی ۲ درصد افزایش یافت.
برخی تحلیلگران بر این باورند که عامل بعدی تاثیرگذار بر قیمت نفت، نتیجه نشست اوپک پلاس است که می تواند محدوده فعلی قیمت نفت را تغییر دهد.
نشست سازمان کشورهای تولیدکننده نفت و متحدانش در ائتلاف اوپک پلاس قرار است اول ژوئن برگزار شود.
در آمریکا، واشنگتن از کاهش اخیر قیمت نفت استفاده کرد و ۳.۳ میلیون بشکه نفت را به قیمت ۷۹.۳۸ دلار در هر بشکه خریداری کرد تا ذخایر استراتژیک خود را پر کند.
اخبار مربوط به کاهش تورم در ایالات متحده، احتمال کاهش نرخ بهره فدرال رزرو در سال جاری را افزایش داد و از قیمت نفت در هفته گذشته حمایت کرد. کاهش نرخ بهره نیز باعث کاهش ارزش دلار و گرانی خرید نفت برای دارندگان سایر ارزهای جهان می شود.
انتهای پیام/۳۴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا