اقتصاد جهان

قیمت جهانی نفت امروز 1403/03/02 |برنت 82 دلار و 25 سنت شد

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل به نقل از رویترز، قیمت نفت در روز چهارشنبه برای سومین روز متوالی کاهش یافت. انتظار می رود فدرال رزرو ایالات متحده نرخ های بهره را برای مدت طولانی تری در این سطوح نگه دارد، زیرا تورم دائمی بالاست که بر مصرف سوخت در بزرگترین مصرف کننده نفت جهان تأثیر می گذارد.
قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۶۳ سنت معادل ۰.۷۶ درصد کاهش به ۸۲ دلار و ۲۵ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۰.۶۸ درصد کاهش به ۷۹ دلار و ۲۶ سنت با ۵۴ سنت معامله شد.
قیمت نفت روز سه شنبه حدود یک درصد کاهش یافت.

سیاستگذاران فدرال رزرو اخیرا اعلام کردند که بانک مرکزی این کشور باید چند ماه دیگر صبر کند تا اطمینان حاصل شود که تورم به هدف دو درصدی بانک مرکزی می رسد و سپس نرخ بهره را کاهش می دهد.
نرخ بهره بالا باعث کاهش رشد اقتصادی و کاهش تقاضا برای نفت می شود.
بر اساس گزارش موسسه نفت آمریکا، ذخایر نفت خام و بنزین در این کشور در هفته گذشته افزایش یافته است.
قیمت خرده فروشی بنزین در ایالات متحده برای چهارمین هفته متوالی قبل از تعطیلات در آخرین دوشنبه ماه مه، که فصل اوج سفر در این کشور را آغاز می کند، کاهش یافت. قیمت گازوئیل نیز در ایالات متحده کاهش یافته است، یک محصول مهم تصفیه شده برای صنعت و بخش حمل و نقل در آن کشور.
سرمایه گذاران منتظر جزئیات آخرین نشست فدرال رزرو و همچنین داده های هفتگی موجودی نفت خام هستند که امروز توسط اداره اطلاعات انرژی ایالات متحده منتشر می شود.
از سوی دیگر، منطقه یورو وعده داده است که پس از بهبود چشم انداز اقتصادی، نرخ بهره را در ۶ ژوئن کاهش دهد. کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا روز گذشته در مصاحبه ای گفت که اطمینان دارد که تورم در منطقه یورو تحت کنترل است.
انتهای پیام/۳۸

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا