اقتصاد جهان

قیمت جهانی نفت امروز 1403/03/04 |برنت 81 دلار و 34 سنت شد

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل به نقل از رویترز، قیمت نفت روز جمعه تثبیت شد. سرمایه گذاران در حال بررسی اظهارات اخیر مقامات فدرال رزرو در مورد نرخ بهره در بحبوحه تورم بالا هستند.
قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۲ سنت معادل ۰.۰۲ درصد کاهش به ۸۱ دلار و ۳۴ سنت رسید. نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۲ سنت یا ۰.۳ درصد کاهش با ۷۶ دلار و ۸۵ سنت معامله شد.
هر دو شاخص نفت در روز پنجشنبه به پایین ترین سطح خود در ماه های اخیر رسیدند. قیمت قراردادهای آتی نفت خام برنت به پایین‌ترین سطح خود از ژانویه و قیمت نفت خام آمریکا به پایین‌ترین سطح خود در سه ماه گذشته رسیده است.
انتظار می‌رود برنت هفتگی ۳ درصد کاهش یابد و نفت خام آمریکا نیز ۴ درصد کاهش هفتگی داشته باشد.

جزئیات آخرین نشست فدرال رزرو آمریکا که در روز چهارشنبه منتشر شد نشان می دهد که سیاست گذاران این بانک هنوز مطمئن نیستند که آیا نرخ بهره به اندازه کافی برای مهار تورم افزایش یافته است یا خیر.
برخی از مقامات معتقدند در صورت ادامه افزایش تورم، نرخ بهره باید دوباره افزایش یابد. با این حال، جروم پاول، رئیس فدرال رزرو و سایر سیاست گذاران معتقدند که احتمال افزایش مجدد نرخ بهره بسیار اندک است.
افزایش نرخ بهره باعث کاهش رشد اقتصادی و کاهش تقاضا برای سوخت می شود.
در همین حال، تقاضای شدید برای بنزین در ایالات متحده به تثبیت قیمت ها در آستانه تعطیلات ماه مه، که معمولاً شروع شلوغ ترین فصل سفر در ایالات متحده است، کمک کرده است.
اداره اطلاعات انرژی آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد که تقاضا برای بنزین در این کشور به بالاترین حد خود از نوامبر رسیده است. این خبر از بازار نفت حمایت می کند، زیرا رانندگان آمریکایی حدود یک دهم مصرف جهانی نفت را تشکیل می دهند. بنابراین، شروع فصل سفر در آمریکا ستونی برای بهبود رشد تقاضای جهانی است.
توجه سرمایه گذاران در حال حاضر بر نتایج نشست سازمان کشورهای صادرکننده نفت و متحدانش در ائتلاف اوپک پلاس که قرار است در اول ژوئن برگزار شود، متمرکز شده است. اعضای این ائتلاف در مورد تمدید طرح کاهش تولید به میزان ۲.۲ میلیون بشکه تصمیم خواهند گرفت.
انتهای پیام/۴۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا