اقتصاد جهان

قیمت جهانی نفت امروز 1403/03/08 |برنت 83 دلار و 28 سنت شد

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل به نقل از رویترز، قیمت نفت در نخستین ساعات معاملات روز سه شنبه در آسیا ثابت ماند. سرمایه گذاران منتظر داده های تورم ایالات متحده برای بررسی سیاست پولی آینده این کشور و همچنین تصمیم ائتلاف اوپک پلاس برای تمدید برنامه کاهش تولید هستند.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۱۸ سنت معادل ۰.۲۲ درصد افزایش به ۸۳ دلار و ۲۸ سنت رسید. نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۱.۱۸ سنت آمریکا معامله می شود که با ۱.۵۲ درصد افزایش به ۷۸.۹۰ سنت آمریکا رسیده است.

قیمت نفت در روز دوشنبه به عنوان بخشی از معاملات تعطیلات در ایالات متحده و بریتانیا بیش از یک درصد افزایش یافت.

سرمایه گذاران بر روی داده های تورم ایالات متحده تمرکز می کنند تا تعیین کنند که چه زمانی نرخ های بهره کاهش می یابد. از سوی دیگر آنها منتظر نشست آتی اوپک و متحدانش در ائتلاف اوپک پلاس هستند.

تحلیلگران انتظار دارند با توجه به احتمال تمدید کاهش تولید داوطلبانه اوپک پلاس و چشم انداز کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو آمریکا، قیمت نفت در روزهای آینده افزایش یابد.

شاخص هزینه های مصرف کننده در آمریکا در هفته جاری منتشر می شود و سیاست های پولی این بانک را تعیین می کند.

داده های تورم آلمان در روز چهارشنبه و داده های تورم منطقه یورو در روز جمعه منتشر خواهد شد که مسیر کاهش نرخ بهره اروپا را در هفته های آینده مشخص خواهد کرد. با این حال، تمرکز اصلی سرمایه گذاران، نشست آنلاین ائتلاف اوپک پلاس در ۲ ژوئن است.

تولیدکنندگان در این اتحاد تصمیم خواهند گرفت که آیا کاهش تولید ۲.۲ میلیون بشکه ای را در نیمه دوم سال جاری تمدید کنند یا خیر.

در همین حال، بانک سرمایه گذاری گلدمن ساکس پیش بینی خود را برای تقاضای جهانی نفت در سال ۲۰۳۰ افزایش داده است و انتظار دارد مصرف نفت در سال ۲۰۳۴ به دلیل کاهش سرعت استفاده از خودروهای الکتریکی به اوج خود برسد.

انتهای پیام/۴۸

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا