اقتصاد جهان

قیمت جهانی نفت امروز 1403/03/09|برنت 84 دلار و 38 سنت شد

به گزارش خبرگزاری رویترز، قیمت نفت روز چهارشنبه با پیش بینی ادامه برنامه کاهش تولید اوپک پلاس در نشست روز یکشنبه افزایش یافت. از طرفی پیش بینی می شود با شروع فصل پیک تابستان، مصرف سوخت افزایش یابد.
قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۱۶ سنت معادل ۰.۱۹ درصد افزایش به ۸۴ دلار و ۳۸ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۰.۳۰ درصد افزایش به ۸۰ دلار و ۷ سنت با ۲۴ سنت معامله شد.
تاجران و تحلیلگران انتظار دارند که سازمان کشورهای صادرکننده نفت و متحدانش در ائتلاف اوپک پلاس کاهش تولید داوطلبانه خود را ۲.۲ میلیون بشکه افزایش دهند.

تعطیلات روز دوشنبه در آمریکا آغاز فصل اوج سفر در این کشور، بزرگترین مصرف کننده نفت جهان بود. بنابراین تداوم کاهش تولید از قیمت نفت حمایت خواهد کرد.
تشدید جنگ در نوار غزه به دنبال پیشروی تانک های رژیم صهیونیستی در رفح نیز از قیمت نفت در بحبوحه نگرانی ها از گسترش درگیری ها در خاورمیانه حمایت کرده است.
انتظار می رود ذخایر نفت خام آمریکا در هفته گذشته حدود ۱.۹ میلیون بشکه کاهش یابد.
سرمایه گذاران همچنین منتظر آمار تورم ایالات متحده هستند که در این هفته منتشر می شود و سرنخ های بیشتری در مورد کاهش نرخ بهره فدرال رزرو ارائه می دهد که می تواند خبر خوبی برای قیمت نفت باشد.
شاخص هزینه مصرف شخصی ایالات متحده، محبوب ترین شاخص فدرال رزرو برای تعیین نرخ تورم، این هفته منتشر خواهد شد. برآورد می شود این شاخص در فروردین ماه نسبت به ماه قبل تغییری نداشته باشد.
انتهای پیام/۵۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا