اقتصاد جهان

قیمت جهانی نفت امروز 1403/03/11 |برنت 81 دلار و 67 سنت شد

به گزارش خبرگزاری افق میهن به نقل از رویترز، قیمت نفت در نخستین ساعات معاملات روز جمعه کاهش یافت. مقامات فدرال رزرو گفتند که برای کاهش نرخ بهره خیلی زود است و سهام بنزین آمریکا به طور غیرمنتظره ای افزایش یافت.
قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۱۹ سنت معادل ۰.۲۳ درصد کاهش به ۸۱ دلار و ۶۷ سنت رسید. نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۰.۳۶ درصد کاهش به ۷۷ دلار و ۶۳ سنت با ۲۸ سنت معامله شد.
لری لوگان، رئیس فدرال رزرو دالاس، ضمن ابراز نگرانی در مورد ریسک تورم علیرغم کاهش اخیر، هشدار داد که بانک مرکزی ایالات متحده باید انعطاف پذیر باشد، همه گزینه ها را در نظر بگیرد و سپس تصمیم بگیرد که بر اساس اطلاعات باید چه واکنشی اتخاذ کند.

وی گفت: اصرار بر سیاست پولی خاصی مهم نیست به نظر من هنوز زود است که به کاهش نرخ بهره فکر کنیم.
در همین حال، اداره اطلاعات انرژی آمریکا اعلام کرد که ذخایر نفت خام این کشور در هفته منتهی به ۲۴ می ۴.۲ میلیون بشکه کاهش یافت و به ۴۵۴.۷ میلیون بشکه رسید. تحلیلگران انتظار کاهش ۱.۹ میلیون بشکه ای را داشتند.
اما ذخایر بنزین ایالات متحده علیرغم اینکه انتظار می رود با شروع فصل سفر در این کشور کاهش یابد، افزایش یافته است. ذخایر بنزین ایالات متحده در هفته گذشته ۲ میلیون بشکه افزایش یافت و به ۲۲۸.۸ میلیون بشکه رسید، در حالی که انتظار می رفت ۴۰۰ هزار بشکه کاهش یابد.
از سوی دیگر، به گفته برخی منابع، ائتلاف اوپک پلاس در حال کار بر روی یک توافق پیچیده برای نشست روز یکشنبه است که به برخی از اعضای این گروه اجازه می دهد تا کاهش تولید خود را در سال ۲۰۲۵ ادامه دهند.
سازمان کشورهای صادرکننده نفت و متحدانش در ائتلاف اوپک پلاس در حال حاضر کاهش تولید خود را به میزان ۵.۸۶ میلیون بشکه، معادل ۵.۷ درصد از تقاضای جهانی، اجرا می کنند.
انتهای پیام/۵۲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا