اقتصاد جهان

قیمت جهانی نفت امروز 1403/03/12 |برنت 81 دلار و 11 سنت شد

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل به نقل از رویترز، در حالی که سرمایه گذاران منتظر نتیجه نشست روز یکشنبه اوپک پلاس هستند، قیمت نفت کاهش یافته است. تولیدکنندگان اوپک پلاس تصمیم خواهند گرفت که آیا به برنامه کاهش تولید خود ادامه دهند یا خیر.
قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۷۷ سنت معادل ۰.۹۴ درصد کاهش به ۸۱ دلار و ۱۱ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۱.۱۸ درصد کاهش به ۷۶ دلار و ۹۹ سنت، ۹۲ سنت معامله شد.
نفت برنت هفته گذشته ۰.۶ درصد و نفت آمریکا ۱ درصد کاهش یافت.
بازارها منتظر نشست اوپک پلاس در روز یکشنبه هستند. برخی منابع گزارش داده اند که این گروه در حال کار بر روی یک قرارداد پیچیده است که بر اساس آن بخشی از کاهش تولید نفت در سال ۲۰۲۵ ادامه خواهد یافت.

عربستان در آخرین لحظه برنامه این اجلاس را تغییر داد و از وزرای کشورهای عضو خواست که شخصاً در ریاض حاضر شوند.
اداره اطلاعات انرژی آمریکا اعلام کرد که تولید نفت خام این کشور در ماه مارس به بالاترین حد خود از ابتدای سال جاری رسیده است. در همین حال، عرضه سوخت، شاخصی که برای اندازه گیری تقاضا استفاده می شود، ۰.۴ درصد کاهش یافت و به ۱۹.۹ میلیون بشکه در روز رسید.
در هفته‌های اخیر، بازار نفت تحت فشار احتمالی نرخ‌های بهره بالا در ایالات متحده بوده است. افزایش نرخ بهره تقاضای نفت را محدود خواهد کرد.
افزایش ذخایر سوخت ایالات متحده باعث کاهش قیمت نفت در روز گذشته شد و هر دو شاخص نفت را به بزرگترین کاهش قیمت ماهانه خود از دسامبر رساند.
یورواستات اعلام کرد که تورم در منطقه یورو در ماه می بیش از حد انتظار افزایش یافته است. بعید است این خبر تصمیم بانک مرکزی اروپا برای کاهش نرخ بهره را در هفته آینده تغییر دهد، اما می تواند چرخه کاهش نرخ را کند کند.
انتهای پیام/۵۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا