اقتصاد جهان

قیمت جهانی نفت امروز 1403/03/13 |برنت 76 دلار و 78 سنت شد

به گزارش خبرگزاری افق میهن به نقل از رویترز، قیمت نفت روز جمعه کاهش یافت و به پایین ترین سطح خود از ژانویه رسید. داده های اقتصادی ایالات متحده نشان می دهد که رشد شغلی در این کشور کمتر از حد انتظار در ماه گذشته بوده و همچنین داده های اقتصادی ضعیف چین، قیمت نفت را تحت فشار قرار داده است.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال با ۲ دلار و ۷۸ سنت معادل ۳.۴۱ درصد کاهش به ۷۶ دلار و ۸۱ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۳.۶۶ درصد کاهش به ۷۳.۵۲ سنت آمریکا با ۲.۷۹ سنت معامله می شود. هر دو شاخص نفت بیش از ۳ دلار در هر بشکه کاهش یافتند.

رشد اشتغال ایالات متحده در ماه جولای به طور قابل توجهی کمتر از حد انتظار بود و نرخ بیکاری ۴.۳ درصد بود که نگرانی ها را در مورد رکود احتمالی افزایش داد.
اطلاعات اقتصادی چین به‌عنوان بزرگ‌ترین واردکننده نفت جهان و تحقیقات بازار نشان می‌دهد که فعالیت تولید کارخانه‌ها در آسیا، اروپا و آمریکا کاهش یافته است که خطر رشد ضعیف اقتصاد جهانی را به همراه دارد و بر مصرف نفت تأثیر می‌گذارد.

کاهش تولید کارخانه ها در چین نیز بر قیمت ها و افزایش نگرانی ها در مورد رشد تقاضا تأثیر گذاشت. طبق گزارش ها، واردات و فعالیت های پالایشی در چین نسبت به سال گذشته کمتر است.

واردات نفت خام آسیایی در ماه جولای به کمترین میزان خود در دو سال اخیر رسید که عمدتاً به دلیل تقاضای ضعیف در چین و هند بود.
در همین حال، تولید نفت اوپک در ماه ژوئیه به دلیل افزایش عرضه از عربستان سعودی افزایش یافت و تاثیر کاهش تولید داوطلبانه سایر اعضای اوپک پلاس را جبران کرد.

سازمان کشورهای صادرکننده نفت در ماه گذشته ۲۶.۷۰ میلیون بشکه در روز نفت تولید کرد که ۱۰۰ هزار بشکه بیشتر از ژوئن بود.

اوپک پلاس در نشست روز پنجشنبه سیاست تولید خود را بدون تغییر نگه داشت و از اکتبر تولید خود را افزایش خواهد داد.
سرمایه گذاران از نزدیک تحولات خاورمیانه را زیر نظر دارند. حزب الله لبنان اعلام کرد که درگیری با رژیم صهیونیستی وارد مرحله جدیدی شده است. با این حال، تحلیلگران بر این باورند که هیچ اختلالی در عرضه نفت در منطقه وجود نداشته است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا