اقتصاد جهان

قیمت جهانی نفت امروز 1403/03/14 | برنت 81 دلار و 1 سنت شد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری ایران تحلیل به نقل از رویترز، در حالی که سرمایه گذاران تصمیم ائتلاف اوپک پلاس برای تمدید کاهش تولید تا سال ۲۰۲۵ را ارزیابی کردند، قیمت نفت بدون تغییر باقی ماند.
قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۱۰ سنت معادل ۰.۱۲ درصد کاهش به ۸۱ دلار و ۱ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۶ سنت کاهش یا ۰.۰۸ درصد به قیمت ۷۶ دلار و ۹۳ سنت معامله شد.
نفت برنت و نفت آمریکا در هفته گذشته به ترتیب ۰.۶ و ۱ درصد کاهش یافتند.
سازمان کشورهای صادرکننده نفت و متحدانش در ائتلاف اوپک پلاس در حال حاضر در حال اجرای کاهش تولید ۵.۸۶ میلیون بشکه ای هستند که معادل حدود ۵.۷ درصد تقاضای جهانی است.

این رقم شامل کاهش تولید ۳.۶۶ میلیون بشکه در روز است که تا پایان سال ۲۰۲۴ ادامه خواهد داشت و همچنین کاهش تولید داوطلبانه ۲.۲ میلیون بشکه ای توسط برخی اعضا که تا ژوئن ۲۰۲۴ ادامه خواهد داشت.
ائتلاف روز یکشنبه تصمیم گرفت به کاهش تولید ۳.۶۶ میلیون بشکه در روز تا پایان سال ۲۰۲۵ ادامه دهد. کاهش تولید داوطلبانه ۲.۲ میلیون بشکه در روز تا پایان سپتامبر ۲۰۲۴ تمدید شد.
تحلیلگران بر این باورند که سرمایه گذاران برای محاسبه این کاهش تولید به زمان نیاز دارند و درباره این تصمیم فکر می کنند.
تحلیلگران بانک سرمایه گذاری گلدمن ساکس می گویند که علیرغم تمدید کاهش تولید، این اجلاس نتیجه مثبتی به همراه نداشت، زیرا هشت عضو این ائتلاف قبلاً اعلام کرده بودند که به تدریج از کاهش تولید داوطلبانه ۲.۲ میلیون بشکه ای خود صرف نظر خواهند کرد. اکتبر ۲۰۲۴ تا سپتامبر ۲۰۲۵.
در خاورمیانه، میانجی های جنگ غزه از رژیم صهیونیستی و حماس خواسته اند تا توافق آتش بس امضا کنند و گروگان ها را آزاد کنند. اما رژیم صهیونیستی اعلام کرده است که تا زمانی که حماس قدرت دارد، این جنگ پایان رسمی ندارد. این رژیم همچنین اعلام کرد که در حال بررسی یک دولت جایگزین برای حماس است.
انتهای پیام/۵۷

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا