اقتصاد جهان

قیمت جهانی نفت امروز 1403/03/15 |برنت 77 دلار و 91 سنت شد

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل به نقل از رویترز، قیمت نفت در نخستین ساعات معاملات روز سه شنبه بار دیگر کاهش یافت. نگرانی سرمایه گذاران در مورد افزایش عرضه در سال جاری، قیمت نفت را در روز دوشنبه به پایین ترین سطح چهار ماهه خود رساند.
قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۴۵ سنت معادل ۰.۵۷ درصد کاهش به ۷۷ دلار و ۹۱ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۰.۷۰ درصد کاهش به ۷۳ دلار و ۷۰ سنت با ۵۲ سنت معامله شد.
سازمان کشورهای صادرکننده نفت و متحدانش در ائتلاف اوپک پلاس روز یکشنبه توافق کردند که بیشتر کاهش تولید خود را تا سال ۲۰۲۵ ادامه دهند، اما به هشت عضو ائتلاف اجازه دادند تا کاهش تولید داوطلبانه خود را از اکتبر آغاز کنند.

تحلیلگران انتظار دارند که تمدید کاهش تولید داوطلبانه اوپک پلاس در سه ماهه سوم سال مالی امسال، کمبود عرضه نفت خام را در فصل تابستانی تشدید کند، اما احتمال افزایش عرضه از اکتبر، حمایت اوپک پلاس از بازار نفت را محدود خواهد کرد. .
نشانه‌های ضعف تقاضا نیز بر قیمت نفت در ماه‌های اخیر تأثیر گذاشته است و سرمایه‌گذاران بر مصرف سوخت در آمریکا متمرکز شده‌اند. میانگین قیمت بنزین در ایالات متحده ۵.۸ سنت در هر گالن کاهش یافت و به ۳.۵۰ دلار رسید.
دولت آمریکا روز چهارشنبه اطلاعات مربوط به ذخایر نفتی و فرآورده های نفتی را منتشر خواهد کرد. میزان عرضه فرآورده های نفتی که شاخص تقاضا در این کشور است، نشان می دهد هفته گذشته در تعطیلات که آغاز فصل سفر در این کشور بود، چقدر بنزین مصرف شد.
انتهای پیام/۶۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا