اقتصاد جهان

قیمت جهانی نفت امروز 1403/03/19 |برنت 79 دلار و 62 سنت شد

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل به نقل از رویترز، قیمت نفت کاهش یافت و سومین کاهش هفتگی متوالی خود را به ثبت رساند. سرمایه گذاران در حال بررسی نظرات مقامات اوپک پلاس و آخرین داده های شغلی در ایالات متحده هستند که احتمال کاهش زودهنگام نرخ بهره توسط فدرال رزرو را کاهش داده است.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۲۵ سنت معادل ۰.۳۱ درصد کاهش به ۷۹ دلار و ۶۲ سنت رسید. نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۲ سنت یا ۰.۰۳ درصد کاهش، با ۷۵ دلار و ۵۳ سنت معامله شد.

داده های اقتصادی ایالات متحده نشان داد که رشد مشاغل در این کشور در ماه مه سریعتر از حد انتظار بوده است و باعث شد فدرال رزرو کاهش نرخ بهره را حداقل تا سپتامبر به تعویق بیندازد.

بانک مرکزی اروپا روز پنجشنبه برای اولین بار از سال ۲۰۱۹ با وجود دورنمای نامشخص تورم، نرخ بهره را کاهش داد.

نرخ بهره بالا باعث کاهش فعالیت اقتصادی و کاهش تقاضا برای نفت می شود. شاخص دلار نیز پس از انتشار داده های اقتصادی ایالات متحده ۰.۸ افزایش یافت و خرید نفت را برای دارندگان سایر ارزهای جهانی گرانتر کرد.

اما اظهارات مقامات عربستان سعودی و روسیه، اعضای اصلی ائتلاف اوپک پلاس، در مورد آمادگی آنها برای توقف افزایش تدریجی تولید، از قیمت نفت حمایت می کند.

قیمت نفت برای سومین هفته متوالی به دلیل نگرانی از تقاضا کاهش یافت. نفت برنت در هفته گذشته ۲.۵ درصد و نفت آمریکا ۱.۹ درصد از ارزش خود را از دست داده اند.

قیمت نفت پس از نشست اوپک پلاس در روز یکشنبه کاهش یافت که تا حدی نشان دهنده تصمیم این گروه برای افزایش عرضه نفت است.

از سوی دیگر، تعداد چاه های نفت فعال در آمریکا که نشانه اولیه تولید آینده این کشور است، در هفته جاری با چهار حلقه کاهش به ۴۹۲ حلقه رسید که پایین ترین میزان از ژانویه ۲۰۲۲ است.

در حالی که صادرات چین برای دومین ماه متوالی در ماه مه افزایش یافت، واردات نفت خام کاهش یافت که نشان دهنده نگرانی در مورد تقاضا در بزرگترین خریدار نفت خام جهان است.

انتهای پیام/۹

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا