اقتصاد جهان

قیمت جهانی نفت امروز 1403/03/21 |برنت 79 دلار و 81 سنت شد

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل به نقل از رویترز، افزایش ارزش دلار قیمت نفت را زیر سطح ۸۰ دلار در هر بشکه نگه داشته است. انتشار آمار مشاغل آمریکا در روز جمعه احتمال کاهش زودهنگام نرخ بهره توسط فدرال رزرو را کاهش داد و دلار را تقویت کرد.
قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۱۹ سنت معادل ۰.۲۴ درصد کاهش به ۷۹ دلار و ۸۱ سنت رسید. نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۰.۲۴ درصد افزایش به ۷۵ دلار و ۷۱ سنت با ۱۸ سنت معامله شد.
داده های اقتصادی ایالات متحده در روز جمعه نشان داد که تعداد مشاغل در این کشور در ماه گذشته بیش از حد انتظار افزایش یافته است که احتمال کاهش زودهنگام نرخ بهره را کاهش داده و ارزش دلار را افزایش داده است.
افزایش ارزش دلار خرید نفت را برای دارندگان سایر ارزهای جهان گرانتر می کند.

بازار در حال حاضر متمرکز بر نشست این هفته فدرال رزرو آمریکا و بانک مرکزی ژاپن است و احتمال اتخاذ سیاست های سختگیرانه تری وجود دارد.

از سوی دیگر، نگرانی ها از تصمیم ائتلاف اوپک پلاس برای افزایش تولید و افزایش عرضه جهانی نفت باعث شد که قیمت نفت خام برنت و نفت آمریکا برای سومین هفته متوالی شاهد کاهش قیمت باشند.
اعلام تصمیم اوپک پلاس با خبر افزایش ذخایر نفت خام و فرآورده های نفتی سازمان همکاری اقتصادی و توسعه همزمان شد که در ماه می به حدود ۴۸ میلیون بشکه رسید.
تحلیلگران و معامله گران انتظار دارند که فصل اوج مصرف تابستانی باعث کاهش این ذخایر و حمایت از قیمت نفت شود.
پیش بینی می شود قیمت نفت در تابستان بین ۸۰ تا ۸۵ دلار در هر بشکه باشد.
در ایالات متحده، واشنگتن پس از سقوط قیمت، خرید نفت را برای تکمیل ذخایر استراتژیک نفت آغاز کرده است.
تعداد چاه های فعال نفت و گاز طبیعی در ایالات متحده به پایین ترین سطح خود از ژانویه ۲۰۲۲ رسیده است.
در خاورمیانه، وزیر نفت عراق اعلام کرد که در مذاکرات با مقامات اقلیم کردستان و نمایندگان شرکت های نفتی بین المللی برای از سرگیری صادرات نفت از طریق خط لوله عراق-ترکیه، پیشرفت هایی حاصل شده است.
انتهای پیام/۱۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا