اقتصاد جهان

قیمت جهانی نفت امروز 1403/03/22 |برنت 81 دلار و 53 سنت شد

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل به نقل از رویترز، قیمت نفت در روزهای اخیر به دلیل تقاضای بالا در فصل تعطیلات و سفرها و همچنین خرید نفت از سوی آمریکا برای تکمیل ذخایر استراتژیک افزایش یافته است، اما افزایش ارزش دلار موجب شده است. این افزایش قیمت را محدود کرد.
قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۱۰ سنت معادل ۰.۱۲ درصد کاهش به ۸۱ دلار و ۵۳ سنت رسید. نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۵ سنت یا ۰.۰۶ درصد کاهش با ۷۷ دلار و ۶۹ سنت معامله شد.
قیمت نفت در روز دوشنبه ۳ درصد افزایش یافت و به بالاترین سطح خود در هفته گذشته رسید که ناشی از خوش بینی نسبت به افزایش تقاضای سوخت در تابستان است، حتی با وجود افزایش ارزش دلار و احتمال تعویق ۲۰ درصدی کاهش نرخ بهره در بازارهای جهانی. بانک مرکزی آمریکا

تحلیلگران انتظار دارند قیمت نفت ایالات متحده برای مدتی در این سطوح فعلی باقی بماند، با توجه به اینکه آنها در حدود میانگین متحرک ۲۰۰ روزه هستند.
وزیر انرژی آمریکا هفته گذشته گفت که این کشور به تکمیل ذخایر استراتژیک نفت سرعت می بخشد و نفت را با قیمت حدود ۷۹ دلار در هر بشکه می خرد.
با این حال، تحلیلگران بانک سرمایه گذاری گلدمن ساکس انتظار دارند که قیمت نفت خام برنت در سه ماهه سوم سال جاری به ۸۶ دلار در هر بشکه برسد که نشان دهنده افزایش تقاضای تابستانی برای سوخت است که باعث شده بازار ۱.۳ میلیون بشکه در روز سقوط کند و کمیاب شود.
سرمایه گذاران اکنون منتظر انتشار شاخص قیمت مصرف کننده ایالات متحده برای ماه می و همچنین پایان نشست دو روزه فدرال رزرو برای تعیین زمان کاهش نرخ بهره هستند.
بازار همچنین منتظر گزارش مؤسسه نفت آمریکا و اداره اطلاعات انرژی آن کشور، بازوی آماری وزارت انرژی آمریکا، برای گزارش وضعیت ذخایر نفت آمریکا است.
اوپک و آژانس بین المللی انرژی روز چهارشنبه گزارش ماهانه تولید نفت خود را منتشر خواهند کرد.
انتهای پیام/۱۳

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا