اقتصاد جهان

قیمت جهانی نفت امروز 1403/03/23 |برنت 82 دلار و 25 سنت شد

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل به نقل از رویترز، امید اداره اطلاعات انرژی آمریکا و اوپک به بهبود تقاضای جهانی نفت در روز چهارشنبه قیمت آن را افزایش داد.
قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۳۳ سنت معادل ۰.۴۰ درصد افزایش به ۸۲ دلار و ۲۵ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۰.۵۴ درصد افزایش به ۷۸ دلار و ۳۲ سنت با ۴۲ سنت معامله شد.
اداره اطلاعات انرژی ایالات متحده پیش بینی خود را برای رشد تقاضای جهانی نفت در سال جاری به ۱.۱۰ میلیون بشکه در روز افزایش داد که از برآورد قبلی ۹۰۰۰۰۰ بشکه در روز بیشتر بود. سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) نیز به پیش بینی خود مبنی بر تقاضای بالا پایبند است، زیرا انتظار می رود سفر و گردشگری در نیمه دوم سال ۲۰۲۴ افزایش یابد.

پس از آنکه اوپک و متحدانش در ائتلاف اوپک پلاس اعلام کردند که از ماه اکتبر تولید را به تدریج افزایش خواهند داد، قیمت نفت بیش از ۲ درصد کاهش یافت.
موسسه امریکن پترولیوم اعلام کرد ذخایر نفت خام این کشور در هفته منتهی به ۷ ژوئن ۲.۴۲۸ میلیون بشکه کاهش یافت. انتظار می رفت کاهش ذخایر نفت آمریکا به یک میلیون بشکه برسد.
سرمایه گذاران نیز منتظر گزارش شاخص قیمت مصرف کننده در آمریکا هستند که قرار است امروز منتشر شود و سیاست نرخ بهره بانک مرکزی این کشور را مشخص کند.
گزارش شغلی ایالات متحده بهتر از حد انتظار در روز جمعه، احتمال کاهش قریب الوقوع نرخ بهره توسط فدرال رزرو را کاهش داد. معامله گران اکنون ۵۰ درصد احتمال می دهند که این اتفاق در سپتامبر رخ دهد.
انتهای پیام/۱۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا