اقتصاد جهان

قیمت جهانی نفت امروز 1403/03/25 |برنت 82 دلار و 37 سنت شد

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل به نقل از رویترز، در حالی که بازارها تأثیر نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا را برای مدت طولانی بالا نگه می دارند، قیمت نفت در روز جمعه کاهش یافت. اما شاخص‌های نفت به دلیل بهبود پیش‌بینی تقاضای نفت خام و سوخت، بهترین هفته خود را در دو ماه گذشته داشتند.
قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۳۸ سنت معادل ۰.۴۶ درصد کاهش به ۸۲ دلار و ۳۷ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۰.۵۹ درصد کاهش به ۷۸ دلار و ۱۶ سنت با ۴۶ سنت معامله شد.
قیمت نفت خام برنت و آمریکا هفته گذشته ۳ درصد افزایش یافت که بهترین قیمت از ۵ آوریل بود.

سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) همچنان بر پیش‌بینی خود برای رشد بالای تقاضای جهانی نفت در سال جاری تاکید می‌کند و بانک سرمایه‌گذاری گلدمن ساکس نیز تقاضای سوخت بالا در تابستان امسال در ایالات متحده را پیش‌بینی می‌کند.
قیمت نفت هفته گذشته به دلیل نتیجه نشست ائتلاف اوپک پلاس کاهش یافت که حاکی از افزایش تدریجی تولید پس از سپتامبر بود.
روسیه خاطرنشان کرد که در ماه مه از سهمیه تولید خود در توافق اوپک پلاس فراتر رفت و متعهد شد که به تعهدات خود در توافقنامه اتحاد عمل کند و از بازار حمایت بیشتری نسبت به قبل کند.
اما روند افزایش قیمت نفت در این هفته پس از تصمیم فدرال رزرو آمریکا برای ثابت نگه داشتن نرخ بهره متوقف شد. فدرال رزرو آمریکا اعلام کرد که انتظار می رود روند کاهش نرخ بهره در ماه دسامبر در پایان سال جاری آغاز شود.
در همین حال، آژانس بین المللی انرژی در گزارشی روز چهارشنبه اعلام کرد که انتظار دارد تقاضا برای نفت در سال ۲۰۲۹ به اوج خود برسد و در پایان دهه جاری در حدود ۱۰۶ میلیون بشکه در روز تثبیت شود.
تمرکز فعلی بازار بر مذاکرات صلح در غزه است که در صورت حل شدن، نگرانی ها در مورد اختلال احتمالی در عرضه نفت در خاورمیانه کاهش خواهد یافت.
آمریکا نگران است که درگیری بین رژیم صهیونیستی و لبنان به یک جنگ همه جانبه تبدیل شود.
انتهای پیام/۱۹

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا