اقتصاد جهان

قیمت جهانی نفت امروز 1403/03/26|برنت 82 دلار و 62 سنت شد

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل به نقل از رویترز، قیمت نفت پس از انتشار گزارشی مبنی بر کاهش خوش بینی مصرف کنندگان به اقتصاد آمریکا کاهش یافت، اما در آستانه افزایش هفتگی ۴ درصدی قرار دارد. سرمایه گذاران به پیش بینی تقاضای بالای نفت خام و سوخت در سال ۲۰۲۴ نگاه می کنند.
قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۱۳ سنت معادل ۰.۱۶ درصد کاهش به ۸۲ دلار و ۶۲ سنت رسید. نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۱۷ سنت یا ۰.۲۲ درصد کاهش با ۷۸ دلار و ۴۵ سنت معامله شد.
قیمت نفت برنت و نفت آمریکا هر کدام حدود ۴ درصد در هفته گذشته افزایش یافت که بزرگترین افزایش هفتگی قیمت از نظر درصدی از آوریل را به خود اختصاص داد.
قیمت این دو شاخص نفتی پس از انتشار این گزارش کاهش یافت که دلیل آن کاهش خوش بینی مصرف کنندگان نسبت به وضعیت اقتصادی آمریکا بود.
این گزارش نشان می‌دهد که مصرف‌کنندگان متوسط ​​آمریکایی نسبت به بهبود شرایط اقتصادی اطمینان ندارند.

انتظار افزایش تقاضا برای نفت، کاهش قیمت را در سطح محدود نگه داشته است.
اداره اطلاعات انرژی ایالات متحده پیش بینی خود را برای رشد تقاضای جهانی نفت در سال جاری افزایش داد و اوپک به پیش بینی قبلی خود مبنی بر افزایش ۲.۲ میلیون بشکه ای تقاضا در سال ۲۰۲۴ پایبند بود.
آژانس بین المللی انرژی اکنون پیش بینی رشد تقاضای نفت را به زیر یک میلیون بشکه در روز کاهش داده است.
اما هر سه پیش بینی حاکی از آن است که حداقل تا شروع فصل زمستان کمبود عرضه وجود خواهد داشت.
تعداد چاه‌های نفت فعال ایالات متحده، که نشانه اولیه تولید آینده ایالات متحده است، در این هفته چهار حلقه کاهش یافت و به ۴۸۸ حلقه رسید که پایین‌ترین میزان از ژانویه ۲۰۲۲ است.
از سوی دیگر، روسیه در ماه مه وعده داده بود که به سهمیه تولید مطابق با توافق اوپک پلاس پایبند باشد و دلیل آن را اضافه تولید عنوان کرد.
تصمیم هفته گذشته ائتلاف اوپک پلاس برای افزایش تدریجی تولید از اکتبر منجر به کاهش شاخص‌های نفت شد.
بازار در حال حاضر بر مذاکرات آتش بس در غزه متمرکز است که می تواند نگرانی ها در مورد اختلال احتمالی در عرضه نفت در خاورمیانه را کاهش دهد.
انتهای پیام/۲۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا