اقتصاد جهان

قیمت جهانی نفت امروز 1403/04/01 |برنت 85 دلار و 57 سنت شد

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل به نقل از رویترز، قیمت نفت در نخستین ساعات معاملات روز جمعه با چشم انداز تداوم نرخ های بهره بالا در آسیا و آمریکا کاهش یافت. در عین حال، کاهش ذخایر نفت آمریکا مانع از کاهش شدید قیمت نفت شده است.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۱۳ سنت معادل ۰.۱۵ درصد کاهش به ۸۵ دلار و ۵۸ سنت رسید. اما نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۰.۷۴ کاهش، ۸۲ دلار و ۱۷ سنت، ۶۰ سنت معامله شد.
قیمت مصرف کننده در ژاپن در ماه گذشته ۲.۵ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافت، به این معنی که بانک مرکزی ژاپن احتمالاً در ماه های آینده دوباره نرخ بهره را افزایش خواهد داد.

داده های اقتصادی ایالات متحده که روز پنجشنبه منتشر شد نشان داد که تعداد آمریکایی هایی که برای دریافت مزایای بیکاری درخواست کرده اند در هفته منتهی به ۱۴ ژوئن کاهش یافته است. اشتغال بالا در ایالات متحده، چشم انداز افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو را پر رنگ تر می کند.
نرخ بهره بالا به اقتصاد آسیب می زند و تقاضا برای نفت را کاهش می دهد.
اما خبر کاهش ۲.۵ میلیون بشکه ای ذخایر نفت خام آمریکا در هفته منتهی به ۱۴ ژوئن، تا حدودی از قیمت نفت حمایت کرده است. بر اساس گزارش اداره اطلاعات انرژی آمریکا، ذخایر نفت خام این کشور در هفته جاری به ۴۵۷.۱ میلیون بشکه کاهش یافت. تحلیلگران انتظار کاهش ۲.۲ میلیون بشکه ای را داشتند.
ذخایر بنزین آمریکا ۲.۳ میلیون بشکه کاهش یافت و به ۲۳۱.۲ میلیون بشکه رسید. تحلیلگران انتظار افزایش ۶۰۰۰۰۰ بشکه ای را داشتند.
انتهای پیام/۳۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا