اقتصاد جهان

قیمت جهانی نفت امروز 1403/04/09 |برنت 86 دلار و 41 سنت شد

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل به نقل از رویترز، در حالی که سرمایه گذاران تقاضای ضعیف برای سوخت در آمریکا را بررسی می کنند و احتمال کاهش نرخ بهره توسط بانک مرکزی این کشور در سال جاری افزایش یافته است، قیمت نفت روز جمعه کاهش یافت.
قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۲ سنت معادل ۰.۰۲ درصد افزایش به ۸۶ دلار و ۴۱ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۲۰ سنت یا ۰.۲۴ کاهش با ۸۱ دلار و ۵۴ سنت معامله شد.
قیمت نفت برنت در هفته گذشته ۰.۰۲ درصد و نفت آمریکا ۰.۲ درصد کاهش داشته است. قیمت این دو شاخص نفتی در ماه گذشته حدود ۶ درصد افزایش داشته است.
بر اساس گزارش ماهانه اداره اطلاعات انرژی ایالات متحده، تولید و تقاضای نفت این کشور در ماه آوریل به بالاترین حد خود در چهار ماه گذشته رسید، در حالی که تقاضا برای بنزین به ۸.۸۳ میلیون بشکه در روز کاهش یافت که کمترین میزان از فوریه بود.

شاخص مخارج مصرف کننده ایالات متحده، شاخص مورد علاقه فدرال رزرو برای تعیین نرخ بهره، در ماه مه بدون تغییر باقی ماند و امیدها برای کاهش نرخ در سپتامبر افزایش یافت.
معامله گران اکنون شانس ۶۴ درصدی برای اولین کاهش نرخ در ماه سپتامبر دارند. این رقم در ماه گذشته ۵۰ درصد بود.
کاهش نرخ بهره باعث افزایش تقاضای مصرف کننده و سود نفت خواهد شد.
تحلیلگران بانک بارکلیز انتظار دارند قیمت نفت برنت در ماه های آینده حدود ۹۰ دلار در هر بشکه باقی بماند.
بر اساس نظرسنجی رویترز، نگرانی در مورد تقاضا در چین و چشم انداز تولید بالای بزرگ ترین تولیدکنندگان نفت جهان، قیمت نفت را در نیمه دوم سال جاری به طور قابل توجهی تغییر نخواهد داد. پیش بینی می شود متوسط ​​قیمت نفت خام برنت در سال ۲۰۲۴ حدود ۸۳.۹۳ دلار در هر بشکه باشد در حالی که نفت آمریکا ۷۹.۷۲ دلار در هر بشکه است.
تعداد چاه های نفت فعال در ایالات متحده که نشانه اولیه تولید آینده این کشور است، با شش حلقه کاهش به ۴۷۹ رسید که پایین ترین میزان از دسامبر ۲۰۲۱ است.
انتهای پیام/۴۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا