اقتصاد جهان

قیمت جهانی نفت امروز 1403/04/11|برنت 85 دلار و 35 سنت شد

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل به نقل از رویترز، قیمت نفت در نخستین ساعات معاملات روز دوشنبه افزایش یافت. انتظار کمبود عرضه نفت در فصل اوج تابستان و کاهش تولید اوپک پلاس در سه ماهه سوم امسال از دلایل افزایش قیمت نفت بوده است. اما مشکلات اقتصاد جهانی و افزایش تولید از سوی تامین کنندگانی که عضو ائتلاف اوپک پلاس نیستند، از افزایش شدید قیمت ها جلوگیری می کند.
قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۳۵ سنت معادل ۰.۴۱ درصد افزایش به ۸۵ دلار و ۳۵ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۰.۴۵ درصد افزایش به ۸۱ دلار و ۹۱ سنت با ۳۷ سنت معامله شد.
هر دو شاخص نفت در ماه ژوئن حدود ۶ درصد افزایش یافتند. نفت برنت در دو هفته گذشته پس از اعلام تمدید کاهش تولید نفت اوپک پلاس در سال ۲۰۲۵، بالای ۸۵ دلار در هر بشکه معامله شد.

با توجه به کاهش ذخایر سوخت به دلیل افزایش تقاضا برای تجهیزات حمل و نقل و تبرید در فصل تابستان، تحلیلگران انتظار دارند که جهان در سه ماهه سوم سال جاری با کمبود عرضه نفت مواجه شود.
امید به کاهش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا و افزایش نگرانی های ژئوپلیتیکی در اروپا و بین رژیم صهیونیستی و حزب الله لبنان از کاهش قیمت نفت جلوگیری می کند.
برخی از تحلیلگران انتظار دارند قیمت نفت آمریکا به ۸۵ دلار در هر بشکه افزایش یابد. اداره اطلاعات انرژی آمریکا در گزارش ماهانه خود اعلام کرد که تولید و تقاضای نفت در این کشور در ماه آوریل به بالاترین سطح خود در چهار ماه گذشته رسیده است.
معامله گران تأثیر طوفان ها را بر تولید و مصرف نفت و گاز در آمریکا مطالعه می کنند.
فصل طوفان اقیانوس اطلس روز یکشنبه با طوفان بریل آغاز شد. مرکز ملی طوفان گفت که طوفان بریل به سمت جزایر کارائیب در حال حرکت است و انتظار می‌رود که بادهای شدید و سیل شدید در روز دوشنبه به همراه داشته باشد.
در چین، دومین مصرف کننده بزرگ نفت جهان و بزرگترین واردکننده نفت خام، تولید کارخانه برای دومین ماه متوالی در ژوئن کاهش یافت و فعالیت خدماتی به پایین ترین سطح خود در پنج ماه گذشته رسید.
انتهای پیام/۴۸

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا