اقتصاد جهان

قیمت جهانی نفت امروز 1403/04/12 |برنت 86 دلار و 84 سنت شد

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل به نقل از رویترز، قیمت نفت در معاملات روز سه‌شنبه تغییر چندانی نداشت و به بالاترین سطح در دو ماه گذشته نزدیک شد که در روز دوشنبه به آن رسیده بود و تأثیر آن بر تقویت رشد اقتصادی باعث حمایت از قیمت نفت شده است.
قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۲۴ سنت معادل ۰.۲۸ درصد افزایش به ۸۶ دلار و ۸۴ سنت رسید. نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۱۸ سنت یا ۰.۲۲ درصد افزایش به قیمت ۸۳ دلار و ۵۶ سنت معامله شد.
انتظار می رود تقاضا برای بنزین در ایالات متحده، بزرگترین مصرف کننده نفت جهان، در فصل اوج تابستان و پیش از روز استقلال این کشور در هفته جاری افزایش یابد.

انجمن خودرو آمریکا پیش بینی کرده است که در این تعطیلات ۵.۲ درصد افزایش سفر نسبت به سال گذشته داشته باشد. سفرهای زمینی با ماشین ۴.۸ درصد بیشتر از سال ۲۰۲۳ خواهد بود.
در سمت عرضه، بازارها در حال آماده شدن برای اختلال احتمالی در تولید نفت آمریکا به دلیل طوفان بریل هستند.
از سوی دیگر، نشانه‌های کاهش تورم در ایالات متحده، امید به کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو در ماه سپتامبر را افزایش داده است.
بر اساس گزارشی که روز دوشنبه منتشر شد، فعالیت‌های تولیدی در کارخانه‌های ایالات متحده برای سومین ماه متوالی کاهش یافت و هزینه‌هایی که تولیدکنندگان برای برخی از محصولات خود می‌پردازند به پایین‌ترین حد در شش ماه گذشته رسید.
وزارت بازرگانی آمریکا روز جمعه اعلام کرد که تورم در این کشور در ماه می ثابت مانده است. این امر احتمال کاهش نرخ بهره فدرال رزرو را افزایش می دهد که می تواند فعالیت های اقتصادی را تقویت کند و تقاضا برای نفت را افزایش دهد.
اما نشانه های ضعیف تقاضای جهانی نفت مانع از افزایش بیش از حد قیمت ها می شود.
واردات نفت آسیا که بزرگترین منطقه مصرف کننده نفت جهان است، در نیمه اول سال ۲۰۲۴ نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش یافت. دلیل اصلی این امر را می توان کاهش واردات نفت چین به عنوان بزرگترین واردکننده نفت و دومین مصرف کننده نفت در جهان دانست.
انتهای پیام/۵۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا