اقتصاد جهان

قیمت جهانی نفت امروز 1403/04/13 |برنت 86 دلار و 62 سنت شد

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل به نقل از رویترز، قیمت نفت در نخستین ساعات معاملات روز چهارشنبه در آسیا افزایش یافت. داده‌های صنعت نشان داد که ذخایر نفت خام ایالات متحده بیش از حد انتظار کاهش یافته است، که به تقاضای بالای سوخت در فصل تابستان در بزرگترین مصرف‌کننده نفت جهان اشاره دارد.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۳۸ سنت معادل ۰.۴۴ درصد افزایش به ۸۶ دلار و ۶۲ سنت رسید. نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۰.۴۱ درصد افزایش به ۸۳ دلار و ۱۵ سنت با ۳۴ سنت معامله شد.

هر دو معیار نفت در روز سه‌شنبه پایین‌تر بودند، زیرا نگرانی‌ها از مختل شدن تولید نفت خلیج مکزیک توسط طوفان بریل کاهش یافت.

آمار موسسه نفت آمریکا نشان می دهد که ذخایر نفت خام این کشور در هفته منتهی به ۲۸ ژوئن ۹.۱۶۳ میلیون بشکه کاهش یافت و ذخایر بنزین نیز ۲.۴۶۸ میلیون بشکه افزایش یافت.
تحلیلگران رویترز انتظار داشتند که ذخایر نفت خام ۷۰۰ هزار بشکه و ذخایر بنزین آمریکا ۱.۳ میلیون بشکه کاهش یابد.

گزارش اداره اطلاعات انرژی آمریکا، بازوی آماری وزارت انرژی، قرار است امروز منتشر شود.

انتظار می رود با آغاز فصل سفر در این هفته با روز استقلال، تقاضای بنزین در ایالات متحده افزایش یابد. انجمن اتومبیل آمریکا پیش بینی می کند که سفرهای تفریحی ۵.۲ درصد و سفرهای شخصی با خودروی شخصی ۴.۸ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یابد.

از نظر عرضه نفت، تولید سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) برای دومین ماه متوالی در ژوئن افزایش یافت. به نظر می رسد تولید بالای نیجریه و ایران تاثیر کاهش تولید سایر اعضای ائتلاف اوپک پلاس را خنثی کرده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا