اقتصاد جهان

قیمت جهانی نفت امروز 1403/04/15 |برنت 87 دلار و 14 سنت شد

قیمت نفت در معاملات اولیه روز دوشنبه در آسیا تغییر چندانی نداشت، اما برای چهارمین افزایش هفتگی متوالی آماده شد. امید به تقاضای بالا برای سوخت تابستانی و برخی نگرانی ها در مورد عرضه نفت، قیمت نفت را به بالاترین حد خود از اواخر آوریل رسانده است.
قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۲۹ سنت معادل ۰.۳۳ درصد کاهش به ۸۷ دلار و ۱۴ سنت رسید. نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۱۸ سنت یا ۰.۲۱ درصد کاهش با ۸۳ دلار و ۷۰ سنت معامله شد.
انتظارات افزایش قابل توجه تقاضا در فصل تابستان در آمریکا، بزرگترین مصرف کننده نفت جهان، منجر به افزایش قیمت ها در این هفته شد.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا اعلام کرد که ذخایر نفت این کشور در هفته گذشته ۱۲.۲ میلیون بشکه کاهش یافت، در حالی که تحلیلگران انتظار کاهش ۷۰۰ هزار بشکه ای را داشتند.
آمارهای اقتصادی آمریکا در روز چهارشنبه نشان داد که تقاضا برای دریافت مزایای بیکاری در این کشور در هفته گذشته افزایش یافته و نرخ بیکاری نیز افزایش یافته است. به این ترتیب امکان کاهش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا برای حمایت از بازارهای نفت افزایش می یابد.
در سمت عرضه، تولیدکنندگان نفت روسی روسنفت و لوک اویل اعلام کردند که صادرات نفت خود را از طریق بندر نووروسیسک در دریای سیاه در ماه جولای به شدت کاهش خواهند داد.
در همین حال، شرکت آرامکوی عربستان سعودی در ماه اوت، قیمت رسمی فروش نفت سبک عربی در بازار آسیا را به یک دلار و ۸۰ سنت در هر بشکه بالاتر از میانگین شاخص عمان/دبی کاهش داد که نشان دهنده فشار افزایش عرضه غیر نفتی است. نفت اوپک – کشورهای تولیدکننده این نفت یک گروه هستند
تحلیلگران همچنین رویدادهای مربوط به جنگ غزه و انتخابات در فرانسه و بریتانیا را دنبال می کنند.
انتهای پیام/۵۷

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا