اقتصاد جهان

قیمت جهانی نفت امروز 1403/04/18 |برنت 86 دلار و 32 سنت شد

به گزارش خبرگزاری افق میهن به نقل از رویترز، قیمت نفت پس از چهار هفته متوالی افزایش روز دوشنبه کاهش یافت. چشم انداز توافق آتش بس در غزه تنش های ژئوپلیتیکی در خاورمیانه را آرام کرده است و سرمایه گذاران در حال بررسی اختلالات احتمالی در تامین انرژی ایالات متحده از طوفان استوایی بریل هستند.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۲۲ سنت معادل ۰.۲۵ درصد کاهش به ۸۶ دلار و ۳۲ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۰.۴۳ درصد کاهش به ۸۲ دلار و ۸۰ سنت با ۳۶ سنت معامله شد.

در حال حاضر گفتگوها درباره طرح آتش بس آمریکا برای پایان دادن به جنگ ۹ ماهه غزه که با میانجیگری قطر و مصر انجام می شود، در جریان است.

بنادر در کورپوس کریستی، هیوستون، گالوستون، فری پورت و تگزاس یکشنبه به منظور آمادگی برای طوفان گرمسیری بریل بسته شدند. بسته شدن این بنادر به طور موقت صادرات نفت خام و گاز طبیعی مایع به پالایشگاه ها را متوقف می کند و تولید سوخت در آنجا را کاهش می دهد.

تحلیلگران انتظار دارند که در این هفته ذخایر نفت خام آمریکا کاهش بیشتری پیدا کند تا از قیمت نفت در اوج فصل سفر حمایت کند.

گزارش اداره اطلاعات انرژی آمریکا درباره کاهش ذخایر نفت خام و محصولات پالایش شده این کشور در هفته منتهی به ۲۸ ژوئن منجر به افزایش ۲.۱ درصدی قیمت نفت آمریکا در هفته گذشته شد.

بیکر هیوز در گزارش هفتگی خود در روز جمعه اعلام کرد تعداد چاه های نفت فعال ایالات متحده در هفته گذشته در ۴۷۹ دکل ثابت باقی مانده است که پایین ترین تعداد از دسامبر ۲۰۲۱ است.

افزایش امیدها به کاهش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا پس از انتشار آمار اشتغال و تورم آن کشور نیز از قیمت نفت حمایت کرده است.

کاهش نرخ بهره باعث تحریک فعالیت های اقتصادی و افزایش تقاضا برای نفت می شود.

سرمایه گذاران همچنین منتظرند تا تاثیر انتخابات بریتانیا، فرانسه و ایران بر ژئوپلیتیک منطقه و سیاست انرژی را ببینند.

انتهای پیام/۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا