اقتصاد جهان

قیمت جهانی نفت امروز 1403/04/19 |برنت 85 دلار و 54 سنت شد

به گزارش خبرگزاری افق میهن به نقل از رویترز، قیمت نفت در اولین معاملات روز سه شنبه تغییر محسوسی نداشت. خسارات ناشی از طوفان به قطب تولید نفت آمریکا در تگزاس کمتر از حد انتظار بود.
قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۲۱ سنت معادل ۰.۲۴ درصد کاهش به ۸۵ دلار و ۵۴ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۰.۲۸ درصد کاهش به ۸۲ دلار و ۱۰ سنت با ۲۳ سنت معامله شد.
اگرچه طوفان بریل فعالیت پالایشگاهی را کند کرد و برخی از سایت‌های تولید را تخلیه کرد، پالایشگاه‌های بزرگ در ساحل خلیج‌فارس ایالات متحده آسیب زیادی نبینند.

به این ترتیب، نگرانی های بازار در مورد خطر اختلال در عرضه نفت تگزاس که ۴۰ درصد از تولید نفت خام آمریکا را تشکیل می دهد، آرام شد.
بنادر انتقال نفت در کورپوس کریستی، گالوستون و هیوستون قبل از طوفان بسته شدند. کانال کشتیرانی کورپوس کریستی روز دوشنبه بازگشایی شد و انتظار می‌رود بندر هیوستون امروز بعدازظهر فعالیت خود را از سر بگیرد.
فعالان بازار نیز بر شرایط خاورمیانه تمرکز دارند. قیمت نفت روز دوشنبه به دلیل امید به اینکه آتش بس در غزه می تواند نگرانی ها در مورد اختلال در عرضه جهانی نفت را کاهش دهد، افزایش یافت.
کاخ سفید اعلام کرد که مقامات ارشد آمریکایی روز دوشنبه برای مذاکره در مصر حضور داشتند، اما همچنان اختلافاتی بین دو طرف وجود دارد. حماس اعلام کرد که حمله جدید اسرائیل به غزه توافق صلح را به خطر انداخته است.
انتهای پیام/۷

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا