اقتصاد جهان

قیمت جهانی نفت امروز 1403/04/20 |برنت 84 دلار و 11 سنت شد

به گزارش خبرگزاری افق میهن به نقل از رویترز، پس از آنکه چین، بزرگترین واردکننده نفت خام جهان، تورم کمتر از حد انتظار را گزارش کرد، قیمت نفت در نخستین ساعات معاملات روز چهارشنبه کاهش یافت. بازرگانان در حال بررسی امکان آتش بس در غزه هستند. مذاکرات صلح امروز از سر گرفته می شود.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۵۵ سنت معادل ۰.۶۵ درصد کاهش به ۸۴ دلار و ۱۱ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۴۵ سنت، ۰.۵۵ کاهش، ۸۰ دلار یا ۹۶ سنت کاهش یافت.

هر دو شاخص نفت در سه روز گذشته حدود ۳ درصد افزایش یافته اند که نشان دهنده تأثیر نسبتاً جزئی طوفان بریل بر صنعت نفت تگزاس است. شرکت های نفت و گاز در این منطقه روز سه شنبه فعالیت خود را از سر گرفتند. برخی از بنادر بازگشایی شده اند و بیشتر تولیدکنندگان تولید خود را افزایش داده اند. البته برخی از تاسیسات آسیب دیده و برق همچنان قطع است.

تحلیلگران می گویند امید به کاهش تنش ها در خاورمیانه و اطلاعات در مورد تورم کمتر از حد انتظار در چین از جمله عوامل کاهش قیمت نفت است.

قیمت مصرف کننده در دومین اقتصاد بزرگ جهان در ماه ژوئن برای پنجمین ماه متوالی افزایش یافت، اما کمتر از حد انتظار. در همین حال، کاهش قیمت تولید کننده ادامه دارد.

در خاورمیانه مذاکرات برای آتش بس در غزه امروز در دوحه با حضور مقامات مصری، آمریکایی و صهیونیستی آغاز می شود.

موسسه نفت آمریکا اعلام کرد که ذخایر نفت و بنزین این کشور در هفته گذشته کاهش یافت و به روند افزایش تقاضا برای سوخت در فصل اوج تابستان اشاره کرد.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا روز سه شنبه اعلام کرد که تقاضای جهانی برای نفت در سال آینده از عرضه بیشتر خواهد شد.

اما اظهارات جروم پاول، رئیس فدرال رزرو مبنی بر اینکه احتمال کاهش قریب الوقوع نرخ بهره در حال افزایش است، از قیمت نفت حمایت می کند. کاهش نرخ بهره منجر به رشد اقتصادی و افزایش مصرف نفت می شود.

انتهای پیام/۹

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا