اقتصاد جهان

قیمت جهانی نفت امروز 1403/04/23 |برنت 85 دلار و 3 سنت شد

به گزارش خبرگزاری افق میهن به نقل از رویترز، قیمت نفت تا حدی کاهش یافته است. با افزایش امید به کاهش نرخ بهره فدرال رزرو در ماه سپتامبر، سرمایه گذاران در حال ارزیابی میزان خوش بینی مصرف کنندگان در مورد اقتصاد هستند.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۳۷ سنت معادل ۰.۴۳ درصد کاهش به ۸۵ دلار و ۳ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۰.۵۰ درصد کاهش به ۸۲ دلار و ۲۱ سنت با ۴۱ سنت معامله شد.

قیمت نفت خام برنت پس از دو هفته افزایش، هفته گذشته ۱.۷ درصد کاهش یافت. نفت آمریکا نیز کاهش قیمت هفتگی ۱.۱ درصدی را ثبت کرد.

تحقیقات دانشگاه میشیگان نشان می‌دهد که خوش‌بینی مصرف‌کننده نسبت به وضعیت اقتصادی ایالات متحده در ماه جولای به پایین‌ترین سطح خود در هشت ماه گذشته رسیده است.

وزارت کار ایالات متحده اعلام کرد که شاخص قیمت تولیدکننده در ماه ژوئن ۰.۲ افزایش یافت که کمی بیشتر از حد انتظار بود. با این حال، سرمایه گذاران انتظار دارند که فدرال رزرو در ماه سپتامبر کاهش نرخ بهره را آغاز کند.

نرخ بهره پایین تر باعث رشد اقتصادی و افزایش مصرف سوخت می شود.

بر اساس داده های دولت، تقاضای بنزین ایالات متحده در هفته منتهی به ۵ جولای به ۹.۴ میلیون بشکه در روز رسید که بالاترین میزان از سال ۲۰۱۹ در هفته بزرگداشت روز استقلال است. تقاضای ماهانه نفت سفید نیز به بالاترین سطح خود از ژانویه ۲۰۲۰ رسیده است.

افزایش تقاضا برای سوخت، پالایشگاه های آمریکایی را مجبور به تشدید فعالیت ها و خروج از ذخایر نفتی کرد. مصرف نفت خام ساحل خلیج آمریکا در هفته گذشته برای اولین بار از ژانویه ۲۰۱۹ به ۹.۴ میلیون بشکه در روز رسید.

اما نشانه‌هایی از تقاضای ضعیف در چین، بزرگترین واردکننده نفت جهان، با چشم‌انداز تقاضا در ایالات متحده مغایرت دارد و بر قیمت نفت تأثیر گذاشته است.

تعداد چاه‌های نفت فعال ایالات متحده، که نشانه اولیه تولید آینده ایالات متحده است، در این هفته اندکی کاهش یافت و به ۴۷۸ رسید که پایین‌ترین میزان از دسامبر ۲۰۲۱ است.

انتهای پیام/۱۸

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا