اقتصاد جهان

قیمت جهانی نفت امروز 1403/04/26|برنت 84 دلار و 60 سنت شد

به گزارش خبرگزاری افق میهن به نقل از رویترز، با وجود بی ثباتی سیاسی در آمریکا و خاورمیانه، قیمت نفت روز سه شنبه کاهش یافت. تاثیر افزایش ارزش دلار و تقاضای پایین در چین، بزرگترین واردکننده نفت جهان، این بی ثباتی ها را خنثی کرده است.
قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۲۵ سنت کاهش به ۸۴ دلار و ۶۰ سنت رسید. نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۳۱ سنت کاهش با ۸۱ دلار و ۶۰ سنت معامله شد.
در پی ترور ناموفق دونالد ترامپ، نامزد ریاست جمهوری آمریکا، ارزش دلار افزایش یافت.
در خاورمیانه، مذاکرات برای پایان دادن به جنگ غزه روز شنبه پس از سه روز شکست خورد. یک مقام حماس گفت که این گروه از مذاکرات خارج نشده است.

جنایات رژیم صهیونیستی در غزه همچنان ادامه دارد و این بی ثباتی ها تاثیر شرایط ژئوپلیتیکی بر قیمت نفت را بالا نگه داشته است.
بازارهای نفت نیز تحت تأثیر کاهش عرضه اوپک پلاس قرار دارند. وزیر نفت عراق اعلام کرد که مازاد تولید از ابتدای سال جاری جبران می شود.
پس از چهار هفته متوالی افزایش قیمت، قیمت نفت برنت هفته گذشته ۱.۷ درصد کاهش یافت. قیمت نفت آمریکا نیز هفته گذشته ۱.۱ درصد کاهش یافت. کاهش واردات نفت از چین، بزرگترین واردکننده نفت جهان، تاثیر افزایش مصرف نفت در ایالات متحده را خنثی کرده است.
واردات نفت خام چین در نیمه اول سال جاری ۲.۳ درصد کاهش یافت و به ۱۱.۰۵ میلیون بشکه در روز رسید. تقاضای سوخت در کشور کمتر از حد انتظار بود و پالایشگاه های مستقل به دلیل حاشیه سود کم، فعالیت خود را کاهش دادند.
فرآوری نفت خام در پالایشگاه های چین در ماه ژوئن ۳.۷ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش یافت و به ۱۴.۱۹ میلیون بشکه در روز رسید که پایین ترین سطح از ابتدای سال است.
تعداد چاه های نفت فعال در ایالات متحده که نشانه اولیه تولید آینده این کشور است، هفته گذشته به شدت کاهش یافت و به ۴۷۸ رسید که پایین ترین میزان از دسامبر ۲۰۲۱ است.
انتهای پیام/۱۹

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا