اقتصاد جهان

قیمت جهانی نفت امروز 1403/04/27 |برنت 83 دلار و 76 سنت شد

به گزارش خبرگزاری افق میهن به نقل از رویترز، قیمت نفت در نخستین ساعات معاملات روز چهارشنبه در آسیا تغییر چندانی نداشت و به پایین ترین سطح خود در یک ماه گذشته نزدیک شد. نشانه های رشد ضعیف تقاضا در چین، چشم انداز کاهش ذخایر نفت آمریکا را خنثی کرده است.
قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۳ سنت معادل ۰.۰۴ درصد افزایش به ۸۳ دلار و ۷۶ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۰.۰۵ درصد افزایش به ۸۰ دلار و ۸۰ سنت با ۴ سنت معامله شد.
هر دو شاخص نفتی در سه روز گذشته کاهش قیمت داشته اند. نفت خام برنت روز سه شنبه به ۸۳ دلار و ۳۰ سنت کاهش یافت که پایین ترین سطح از ۱۷ ژوئن بود.

نگرانی در مورد تقاضا در چین همچنان بر بازار نفت فشار می آورد. آمارهای رسمی نشان می دهد که اقتصاد بزرگترین واردکننده نفت جهان در سه ماهه دوم سال جاری ۴.۷ درصد رشد کرد که پایین ترین رشد از سه ماهه اول سال ۲۰۲۳ است.
افزایش قیمت دلار بر قیمت نفت نیز تاثیر گذاشته است. شاخص دلار برای سومین روز متوالی افزایش یافت و خرید طلا را برای دارندگان سایر ارزهای جهان گران کرد.
نگرانی در مورد تقاضا و افزایش ارزش دلار تاثیر کاهش عرضه را در ایالات متحده، بزرگترین تولید کننده و مصرف کننده نفت در جهان، خنثی کرده است.
موسسه امریکن پترولیوم اعلام کرد ذخایر نفت خام این کشور در هفته منتهی به ۱۲ جولای ۴.۴ میلیون بشکه کاهش یافت. تحلیلگران انتظار کاهش ۳۳۰۰۰ بشکه ای را داشتند. آمار اداره اطلاعات انرژی آمریکا امروز منتشر شد.
در همین حال، افزایش خطرات ژئوپلیتیکی از کاهش بیش از حد قیمت نفت جلوگیری می کند.
انتهای پیام/۲۶

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا