اقتصاد جهان

قیمت جهانی نفت امروز 1403/04/29 |برنت 84 دلار و 74 سنت شد

به گزارش خبرگزاری افق میهن به نقل از رویترز، قیمت نفت در معاملات روز جمعه تغییر محسوسی نداشت. سرمایه گذاران با نشانه های مختلفی از تقاضا برای نفت خام دست و پنجه نرم می کنند. به نظر می رسد نگرانی ها در مورد کند شدن رشد اقتصادی ایالات متحده با افزایش انتظارات از کاهش قریب الوقوع نرخ بهره توسط فدرال رزرو در تضاد باشد.
قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۳۷ سنت معادل ۰.۴۳ درصد کاهش به ۸۴ دلار و ۷۴ سنت رسید. قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۵۰ سنت یا ۰.۶۰ درصد کاهش به ۸۲ دلار یا ۳۲ سنت رسید.
تعداد آمریکایی‌هایی که برای دریافت مزایای بیکاری در هفته گذشته بیش از حد انتظار افزایش یافت. درخواست‌های دریافت مزایای بیکاری دولتی در هفته منتهی به اول جولای با ۲۰۰۰۰ افزایش به ۲۴۳۰۰۰ رسید.
این اطلاعات احتمال کاهش قریب‌الوقوع نرخ‌های بهره را افزایش می‌دهد که می‌تواند تقاضا برای نفت را افزایش دهد.

مقامات فدرال رزرو روز چهارشنبه گفتند که فدرال رزرو احتمالا برای اولین بار در ماه سپتامبر در بحبوحه بهبود شاخص تورم و تعادل بازار کار، نرخ بهره را کاهش خواهد داد.
اما برخی از مقامات آمریکایی می گویند کاهش رشد اقتصادی احتمالاً تقاضا برای نفت را کاهش می دهد. اگرچه داده‌های دولت آمریکا در روز چهارشنبه حاکی از کاهش ۴.۹ میلیون بشکه‌ای ذخایر نفت این کشور در هفته گذشته بود، تقاضای پایین برای بنزین در این کشور مانع از افزایش قیمت نفت شده است.
رشد اقتصاد چین به عنوان بزرگترین واردکننده نفت خام جهان بر قیمت نفت نیز تاثیر گذاشته است.
از سوی دیگر، بانک مرکزی اروپا نرخ بهره را بدون تغییر رها کرده و هیچ نشانه ای از اقدامات بعدی ارائه نکرده است. این بانک اعلام کرده است که فشارهای قیمتی همچنان بالاست و تورم بالاتر از هدف سال آینده خواهد بود.
به گفته برخی منابع اوپک پلاس، نشست وزیران این ائتلاف قرار است در اوایل ماه اوت برگزار شود. با این حال، انتظار نمی رود سیاست تولید تغییر کند. ائتلاف در آخرین اجلاس خود تصمیم گرفت تولید را از ماه اکتبر به تدریج افزایش دهد.
انتهای پیام/۲۸

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا