اقتصاد جهان

قیمت جهانی نفت امروز 1403/04/30 |برنت 82 دلار و 63 سنت شد

به گزارش خبرگزاری افق میهن به نقل از رویترز، قیمت نفت روز جمعه بیش از ۲ دلار در هر بشکه کاهش یافت و به پایین ترین سطح از اوایل ژوئن رسید. تمرکز سرمایه گذاران بر آتش بس احتمالی در غزه است و افزایش ارزش دلار اشتهای خرید طلا را کاهش داده است.
قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۲ دلار و ۴۸ سنت معادل ۲.۹۱ درصد کاهش به ۸۲ دلار و ۶۳ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۳.۲۵ درصد کاهش به ۸۰.۱۳ سنت آمریکا با ۲.۶۹ سنت معامله می شود.
آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا از آتش بس طولانی مدت احتمالی بین رژیم صهیونیستی و حماس خبر داد.
بلینکن گفت: «من فکر می‌کنم که به توافقی نزدیک‌تر می‌شویم که آتش‌بس را به ارمغان می‌آورد، گروگان‌ها را به خانه بازمی‌گرداند و صلح پایدار در منطقه ایجاد می‌کند.

اگر این آتش بس برقرار شود، یمن همچنین حملات به کشتی های تجاری در دریای سرخ را که در حمایت از حماس انجام می شود، متوقف خواهد کرد.
دیوان عالی سازمان ملل متحد اعلام کرد که اشغال سرزمین های فلسطینی و استقرار آنها در این سرزمین ها توسط رژیم صهیونیستی غیرقانونی است و باید هر چه سریعتر عقب نشینی کنند. این امید به پایان درگیری را افزایش داده است.
داده‌های اقتصادی بهتر از حد انتظار ایالات متحده در مورد بازار کار و تولید کارخانه‌ها، شاخص دلار را افزایش داد و خرید نفت را برای دارندگان سایر ارزهای جهانی گران‌تر کرد.
از سوی دیگر، رشد اقتصادی چین در سه ماهه دوم سال جاری کمتر از حد انتظار بود و به ۴.۷ رسید و نگرانی‌ها در مورد تقاضای ضعیف نفت را افزایش داد.
تعداد چاه های نفت ایالات متحده، که نشانه اولیه تولید آینده ایالات متحده است، این هفته یک پله سقوط کرد و به ۴۷۷ رسید که پایین ترین سطح از دسامبر ۲۰۲۱ است. این اخبار از قیمت نفت حمایت می کند.
در همین حال دو نفتکش بزرگ در نزدیکی سنگاپور پس از برخورد با یکدیگر آتش گرفتند. سنگاپور بزرگترین مرکز تجارت نفت در آسیا و بزرگترین بندر مخزن در جهان است. آب های سنگاپور نقش مهمی در تجارت بین آسیا، اروپا و خاورمیانه دارد و یکی از شلوغ ترین مسیرهای کشتیرانی در جهان است.
انتهای پیام/۳۴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا