اقتصاد جهان

قیمت جهانی نفت امروز 1403/05/01 |برنت 83 دلار و 16 سنت شد

به گزارش خبرگزاری افق میهن به نقل از رویترز، قیمت نفت در نخستین ساعات معاملات روز دوشنبه افزایش یافت. سرمایه گذاران منتظر نشانه هایی از کاهش نرخ بهره در ماه سپتامبر هستند.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۵۳ سنت معادل ۰.۶۴ درصد افزایش به ۸۳ دلار و ۱۶ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۰.۴۵ درصد افزایش به ۸۰ دلار و ۴۹ سنت با ۳۶ سنت معامله شد.

کمیته بازار آزاد فدرال قرار است در ۳۰ و ۳۱ جولای در مورد نرخ بهره تشکیل جلسه دهد. سرمایه گذاران انتظار دارند که فدرال رزرو در این نشست نرخ بهره را بدون تغییر باقی بگذارد و منتظر نشانه هایی از کاهش نرخ در کوتاه مدت هستند.

از نظر سیاسی، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا از انتخابات ریاست جمهوری این کشور و رقابت با ترامپ کناره گیری کرده است. در سوی دیگر جهان، رشد اقتصادی ۴.۷ درصدی چین کمتر از حد انتظار در سه ماهه دوم سال جاری، نگرانی‌هایی را در مورد تقاضای ضعیف نفت در این کشور ایجاد کرده است که همچنان بر قیمت‌ها تأثیر می‌گذارد.

چین سند سیاست خود را روز یکشنبه منتشر کرد که شامل نکات زیادی از جمله توسعه صنایع پیشرفته و بهبود فضای کسب و کار بود. تحلیلگران بر این باورند که این سند نشانه ای از تغییرات ساختاری قریب الوقوع در دومین اقتصاد بزرگ جهان است.
انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا