اقتصاد جهان

قیمت جهانی نفت امروز 1403/05/02 |برنت 82 دلار و 55 سنت شد

به گزارش خبرگزاری افق میهن به نقل از رویترز، قیمت نفت در نخستین ساعات معاملات روز سه شنبه برای سومین روز متوالی کاهش یافت. سرمایه گذاران بر افزایش عرضه نفت و تقاضای ضعیف متمرکز هستند.
قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۱۵ سنت معادل ۰.۱۸ درصد افزایش به ۸۲ دلار و ۵۵ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۰.۴۴ درصد کاهش به ۷۹ دلار و ۷۸ سنت با ۳۵ سنت معامله شد.
به نظر می رسد معامله گران تصمیم بایدن برای کناره گیری از رقابت های ریاست جمهوری و نامزدی کاملا هریس برای حزب دموکرات را نادیده گرفته باشند. تحلیلگران انتظار دارند که نه هریس و نه ترامپ سیاست هایی را ارائه نکنند که تأثیر قابل توجهی بر فعالیت های نفت و گاز داشته باشد.

در عوض، بازار بر عرضه و تقاضای نفت متمرکز شده است که به گفته تحلیلگران مورگان استنلی، تعادل آن در سه ماهه آخر سال جاری به هم خورد و در سال آینده با مازاد عرضه مواجه خواهیم شد. این امر قیمت نفت برنت را به ۷۰ تا ۸۰ دلار در هر بشکه کاهش می دهد.
موسسه نفت آمریکا، یک گروه تجاری، امروز برآورد خود از ذخایر نفت آمریکا را در این هفته منتشر خواهد کرد. اطلاعات دولت آمریکا روز چهارشنبه منتشر خواهد شد.
تحلیلگران رویترز تخمین زدند که ذخایر نفت خام آمریکا در هفته منتهی به ۱۹ جولای به طور متوسط ​​۲.۵ میلیون بشکه کاهش یافت و ذخایر بنزین نیز ۵۰۰ هزار بشکه در روز کاهش یافت.
انتهای پیام/۳۸

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا