اقتصاد جهان

قیمت جهانی نفت امروز 1403/05/03 |برنت 81 دلار و 33 سنت شد

به گزارش خبرگزاری افق میهن به نقل از رویترز، کاهش ذخایر نفت خام آمریکا پس از چند روز کاهش قیمت نفت را در روز چهارشنبه افزایش داد. البته انتظار آتش بس قریب الوقوع در خاورمیانه از افزایش بی رویه قیمت ها جلوگیری می کند.
قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۳۲ سنت معادل ۰.۴ درصد افزایش به ۸۱ دلار و ۳۳ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۰.۳۹ درصد افزایش به ۷۷ دلار و ۲۶ سنت، ۳۰ سنت معامله شد.
موسسه نفت آمریکا اعلام کرد که ذخایر نفت خام، بنزین و میعانات گازی در این کشور هفته گذشته کاهش یافته است.

این خبر باعث افزایش قیمت نفت شد. نفت آمریکا در چهار روز گذشته ۷ درصد و نفت برنت در سه روز گذشته ۵ درصد کاهش قیمت داشتند.
آمارهای موسسه نفت آمریکا نشان می دهد که ذخایر نفت خام این کشور در هفته منتهی به ۱۹ جولای ۳.۹ میلیون بشکه کاهش یافته است. ذخایر بنزین ۲.۸ میلیون بشکه و ذخایر میعانات گازی ۱.۵ میلیون بشکه کاهش یافت.
این اولین بار از ۲۳ سپتامبر است که ذخایر نفت خام آمریکا برای چهار هفته متوالی کاهش یافته است.
قیمت نفت روز سه‌شنبه به پایین‌ترین سطح خود در ۶ هفته گذشته رسید. نفت برنت به پایین‌ترین سطح خود از ۹ ژوئن رسید که نشان‌دهنده مذاکرات صلح بین رژیم صهیونیستی و حماس با میانجیگری مصر و قطر به رهبری آمریکاست.
دلیل دیگر کاهش قیمت نفت نگرانی از ضعف اقتصاد چین به عنوان بزرگترین واردکننده نفت جهان است که می تواند تقاضای جهانی نفت را کاهش دهد.

انتهای پیام/۴۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا