اقتصاد جهان

قیمت جهانی نفت امروز 1403/05/06 |برنت 81 دلار و 13 سنت شد

به گزارش خبرگزاری افق میهن به نقل از رویترز، قیمت نفت در روز جمعه حدود ۱.۵ درصد کاهش یافت. کاهش تقاضا در چین و امید به توافق آتش بس در غزه که می تواند تنش ها در خاورمیانه را کاهش دهد و نگرانی های عرضه را کاهش دهد، از جمله عوامل کاهش قیمت نفت بودند.
قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با یک دلار و ۲۴ سنت معادل ۱.۵۱ درصد کاهش به ۸۱ دلار و ۱۳ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۱.۴۳ درصد کاهش به ۷۷.۱۶ سنت آمریکا با ۱.۱۲ سنت معامله می شود.
قیمت نفت برنت در هفته گذشته بیش از ۱ درصد و نفت آمریکا بیش از ۳ درصد کاهش یافته است.
آمارهای رشد تولید ناخالص داخلی بهتر از انتظار در ایالات متحده از بازار نفت حمایت کرد، اما نگرانی ها در مورد کند شدن تقاضا در چین تا حدودی تأثیر این اخبار را کاهش داده است.

کل واردات نفت چین در نیمه اول سال جاری ۱۱ درصد کاهش یافت که نگرانی ها را در مورد چشم انداز کلی تقاضای این کشور افزایش داد.
اقتصاددانان بر این باورند که اقتصاد چین در معرض خطر تورم منفی است، یعنی زمانی که قیمت ها به دلیل کاهش تقاضا کاهش می یابد. این سناریو برای کشوری که بزرگترین واردکننده نفت خام جهان است پیش بینی می شود.
در همین حال، انتظار می رود تقاضا در بزرگترین مصرف کننده نفت جهان کاهش یابد. پالایشگاه های ایالات متحده تولید خود را کاهش داده اند زیرا فصل اوج سفر در اوایل سپتامبر به پایان می رسد.
Velaro Energy، دومین پالایشگاه بزرگ آمریکا، پنجشنبه گفت که ۱۴ واحد آن با ۹۲ درصد از کل ظرفیت خود در سه ماهه سوم سال جاری کار می کنند. در حالی که در سه ماهه دوم این رقم ۹۴ درصد بوده است.
در خاورمیانه، امیدها برای آتش بس در غزه افزایش یافته است.
گفت‌وگوهای صلح ماه‌هاست که ادامه دارد، اما مقامات آمریکایی معتقدند که دو طرف در حال نزدیک‌تر شدن به توافق آتش‌بس شش ماهه هستند.
از سوی دیگر، تعداد چاه‌های نفت آمریکا که اولین نشانه از تولید آینده این کشور است، در هفته منتهی به سوم جولای با پنج حلقه افزایش به ۴۸۲ حلقه رسید. تعداد چاه‌های نفت آمریکا برای اولین بار از ماه مارس افزایش یافت.
انتهای پیام/۴۸

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا