اقتصاد جهان

قیمت جهانی نفت امروز 1403/05/08 |برنت 81 دلار و 23 سنت شد

به گزارش خبرگزاری افق میهن به نقل از رویترز، قیمت نفت روز دوشنبه به دلیل نگرانی از گسترش درگیری ها در خاورمیانه افزایش یافت. بلندی های جولان تحت اشغال رژیم صهیونیستی مورد حمله موشکی قرار گرفته و آمریکا حزب الله لبنان را مقصر می داند.
قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۱۰ سنت معادل ۰.۱۲ افزایش به ۸۱ دلار و ۲۳ سنت رسید. نفت خام وست تگزاس اینترمدیت (WTI) با ۸ سنت کاهش با ۷۷.۸ سنت یا ۰.۱۰ درصد معامله شد.
قیمت نفت خام برنت هفته گذشته ۱.۸ درصد و قیمت نفت آمریکا ۳.۷ درصد به دلیل کاهش تقاضا در چین و امید به توافق آتش بس در غزه کاهش یافت.
کابینه امنیتی اسرائیل روز یکشنبه نتانیاهو را برای تصمیم گیری درباره زمان و نحوه واکنش به حمله موشکی روز شنبه به بلندی های جولان که منجر به کشته شدن ۱۲ نفر شد، واگذار کرد.

حزب الله لبنان مسئولیت این حمله را که مرگبارترین حمله به سرزمین های اشغالی رژیم صهیونیستی از ۷ اکتبر بوده است، بر عهده نگرفته است. جنگ غزه در چندین جبهه در حال انجام است و خطر تبدیل شدن به یک درگیری منطقه ای را در پی دارد.
رژیم صهیونیستی اعلام کرد که غرامت این حمله را به حزب‌الله خواهد داد و بخش‌هایی از جنوب این کشور را هدف قرار داد.
نگرانی در مورد گسترش جنگ در خاورمیانه خرید نفت را افزایش داده است، اما چشم انداز ضعیف تقاضا در چین از افزایش بیش از حد قیمت نفت جلوگیری می کند.
در هفته های اخیر امیدها برای آتش بس در غزه افزایش یافته است. اما رژیم صهیونیستی خواستار تغییر در طرح آتش بس و آزادی گروگان ها شد.
در سمت تقاضا، کل واردات نفت چین در نیمه اول سال جاری ۱۱ درصد کاهش یافت و نگرانی‌ها را در مورد چشم‌انداز تقاضای ضعیف در این کشور، بزرگترین واردکننده نفت خام جهان، افزایش داد.
در همین حال، شرکت های انرژی ایالات متحده برای دومین هفته متوالی چاه های نفت و گاز را اضافه کردند و این تعداد را به بالاترین سطح خود از نوامبر ۲۰۲۲ رساندند.
انتهای پیام/۵۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا