اقتصاد جهان

قیمت جهانی نفت امروز 1403/05/09 |برنت 79 دلار و 44 سنت شد

به گزارش خبرگزاری افق میهن به نقل از رویترز، قیمت نفت در آسیا در نخستین ساعات معاملات روز سه شنبه کاهش یافت. دلایل کاهش قیمت نفت شامل نگرانی در مورد تقاضا در چین و کاهش خطر درگیری در خاورمیانه است.
قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۳۴ سنت معادل ۰.۴۳ درصد کاهش به ۷۹ دلار و ۴۴ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۰.۴۹ درصد کاهش به ۷۵ دلار و ۴۴ سنت با ۳۷ سنت معامله شد.
اخبار اقتصادی ناامید کننده از چین بازارها را تکان داده است. انتظار می رود تولید کارخانه های کشور برای سومین ماه متوالی در ماه جولای کاهش یابد.

بانک سرمایه گذاری سیتی رشد اقتصادی چین در سه ماهه دوم سال جاری را ۴.۸ درصد در مقایسه با ۵ درصد پیش بینی کرده است. فعالیت اقتصادی چین در ماه جولای کاهش یافت.
قیمت نفت روز گذشته حدود ۲ درصد کاهش یافت. رژیم صهیونیستی اعلام کرد که پاسخ به حمله موشکی حزب الله به بلندی های جولان تحت اشغال این رژیم برای جلوگیری از جنگ همه جانبه در خاورمیانه طراحی شده است.
آمریکا همچنین به دنبال محدود کردن واکنش رژیم صهیونیستی برای جلوگیری از حمله این رژیم به پایتخت لبنان یا هر یک از زیرساخت‌های شهری این کشور بوده است.
نیروهای مخالف در ونزوئلا اعلام کردند که ۷۳ درصد آرا را به دست آورده اند، اما مقامات ونزوئلا مادورو را پیروز انتخابات می دانند.
تحلیلگران انتظار دارند که پیروزی مادورو در انتخابات ریاست جمهوری ونزوئلا تاثیر منفی بر زنجیره تامین جهانی داشته باشد زیرا منجر به تحریم های شدیدتر آمریکا خواهد شد. انتظار می رود صادرات ونزوئلا ۱۰۰ تا ۱۲۰ هزار بشکه در روز کاهش یابد.
آمریکا و برخی دولت های دیگر در مورد نتیجه این انتخابات تردید دارند.
انتهای پیام/۵۲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا