اقتصاد جهان

قیمت جهانی نفت امروز 1403/05/10|برنت 79 دلار و 45 سنت شد

به گزارش خبرگزاری افق میهن به نقل از رویترز، قیمت نفت که به پایین ترین سطح خود در ۷ هفته اخیر رسید، به دلیل افزایش تنش های ژئوپلیتیکی در پی حمله رژیم صهیونیستی به بیروت، پایتخت لبنان، افزایش یافت. اما نگرانی ها در مورد تقاضا در چین همچنان وجود دارد.
قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۸۲ سنت معادل ۱.۰۴ درصد افزایش به ۷۹ دلار و ۴۵ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۱.۱۹ درصد افزایش ۸۹ سنت، ۷۵ دلار و ۶۲ سنت معامله شد.
هر دو شاخص نفت در روز سه شنبه ۱.۴ درصد سقوط کردند و به پایین ترین سطح خود در هفت هفته گذشته رسیدند.
تنش ها در خاورمیانه در حال افزایش است و رژیم صهیونیستی مدعی است که یک مقام ارشد حزب الله را در حمله هوایی روز سه شنبه در بیروت کشته است. این رژیم مدعی است که این حمله در تلافی حمله موشکی حزب الله بوده است.

حمله رژیم صهیونیستی به لبنان با وجود تلاش های دیپلماتیک آمریکا و سازمان ملل برای جلوگیری از تشدید جنگ در خاورمیانه انجام شد.
هر دو نفت برنت و نفت خام آمریکا بیشترین کاهش قیمت ماهانه خود را از سال ۲۰۲۳ در ماه جولای تجربه کردند.
نگرانی‌های مداوم در مورد چشم‌انداز تقاضای چین، خوش‌بینی نسبت به آتش‌بس غزه و انتظارات اوپک پلاس برای حفظ سیاست افزایش تولید از اکتبر در نشست این هفته از جمله عوامل کاهش قیمت نفت بودند.
نخست وزیران سازمان کشورهای صادرکننده نفت و متحدان آنها در ائتلاف اوپک پلاس روز پنجشنبه نشست مشترک وزیران را به صورت آنلاین برگزار خواهند کرد.
انتظار می رود این اتحاد توافق کاهش تولید فعلی را حفظ کند و تولید را از اکتبر همانطور که قبلاً توافق شده بود افزایش دهد.
کاهش رشد تقاضای سوخت در چین، بزرگترین واردکننده نفت خام در جهان و یکی از بزرگترین تأثیرات بر رشد تقاضای جهانی، بر بازارهای نفت تأثیر گذاشته است.
چین داده‌های رسمی شاخص مدیران خرید را در روز چهارشنبه منتشر خواهد کرد که احتمالاً نشان می‌دهد که فعالیت‌های تولیدی در این کشور برای سومین ماه متوالی در جولای کاهش یافته است.
انتهای پیام/۵۴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا