اقتصاد جهان

قیمت جهانی نفت امروز 1403/05/15 |برنت 77 دلار و 26 سنت شد

به گزارش خبرگزاری افق میهن به نقل از رویترز، قیمت نفت روز دوشنبه به پایین ترین سطح خود در ۸ ماه گذشته رسید. ترس از رکود در آمریکا، بزرگترین مصرف کننده نفت جهان، نگرانی ها در مورد افزایش تنش ها در خاورمیانه و تاثیر آن بر عرضه نفت منطقه را خنثی کرده است.

قیمت هر بشکه نفت برنت در دریای شمال امروز با ۴۵ سنت معادل ۰.۵۹ درصد افزایش به ۷۷ دلار و ۲۶ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۴۰ سنت یا ۰.۵۴ درصد افزایش با ۷۳ دلار و ۹۲ سنت معامله می شود.

جنگ جاری در غزه از قیمت نفت حمایت کرده است. رژیم صهیونیستی یک روز پس از پایان بی نتیجه مذاکرات آتش بس در قاهره، در حمله روز یکشنبه به دو مدرسه دست کم ۳۰ نفر را کشت.
رژیم صهیونیستی و آمریکا در پی ترور رهبر حماس در ایران و وعده انتقام از سوی ایران و متحدانش منتظر تشدید درگیری ها در منطقه هستند.
تحلیلگران انتظار دارند تشدید درگیری ها در خاورمیانه بر صادرات نفت خام تأثیر بگذارد.

علیرغم نگرانی ها در مورد تحولات خاورمیانه، نفت برنت و نفت آمریکا هر دو بیش از ۳ درصد کاهش یافتند و در روز جمعه به پایین ترین سطح خود از ابتدای سال تاکنون رسیدند. هر دو شاخص نفتی برای چهارمین هفته متوالی شاهد کاهش قیمت‌ها بودند که طولانی‌ترین روند زیان آنها از نوامبر است.

ترس از رکود در تصمیم آمریکا و اوپک پلاس برای افزایش تدریجی تولید از اکتبر، قیمت نفت را کاهش داده است. بازارها انتظار داشتند که ائتلاف افزایش تولید خود را به تاخیر بیندازد. با وجود کاهش تولید اوپک پلاس، تولید نفت اوپک در ماه جولای افزایش یافت.

داده های ضعیف اقتصادی از سراسر جهان بر قیمت نفت تأثیر گذاشته است. این نگرانی وجود دارد که رشد ضعیف اقتصاد جهانی مصرف سوخت را کاهش دهد.
داده های اقتصادی آمریکا در ماه گذشته حاکی از رشد ضعیف شغل در آن کشور بود و تولید کارخانه ها در ایالات متحده، چین و اروپا به دلیل کاهش تقاضا کاهش یافت.
انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا