اقتصاد جهان

قیمت جهانی نفت امروز 1403/05/17 |برنت 76 دلار و 46 سنت شد

به گزارش خبرگزاری افق میهن به نقل از رویترز، قیمت نفت در نخستین ساعات معاملات روز چهارشنبه در آسیا کاهش یافت. داده های صنعت نشان داد که ذخایر نفت خام و بنزین ایالات متحده به طور غیرمنتظره ای افزایش یافت و نگرانی ها در مورد عرضه جهانی نفت را کاهش داد.
قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۲ سنت معادل ۰.۰۳ درصد کاهش به ۷۶ دلار و ۴۶ سنت رسید. نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۰.۰۴ درصد کاهش به ۷۳ دلار و ۱۷ سنت با ۳ سنت معامله شد.
آمارهای موسسه نفت آمریکا نشان می دهد که ذخایر نفت خام، بنزین و میعانات گازی این کشور در هفته گذشته افزایش یافته است.
به این ترتیب قیمت این دو شاخص نفتی کاهش یافته است. هم نفت برنت و هم نفت آمریکا دیروز افزایش قیمت داشتند.

موسسه نفت آمریکا اعلام کرد که ذخایر نفت خام این کشور در هفته منتهی به دوم اوت ۱۷۶ هزار بشکه افزایش یافته است. در همین حال، تحلیلگران رویترز انتظار کاهش ۷۰۰ هزار بشکه ای را داشتند.
ذخایر بنزین این کشور نیز در مقایسه با پیش بینی کاهش یک میلیون بشکه ای، ۳.۳۱۳ میلیون بشکه افزایش یافت. گزارش اداره اطلاعات انرژی آمریکا درباره ذخایر نفتی این کشور امروز منتشر می شود.
روز دوشنبه، قیمت نفت برنت به پایین‌ترین سطح از اوایل ژانویه و قیمت نفت آمریکا به پایین‌ترین سطح از فوریه کاهش یافت. افزایش نگرانی ها در مورد رکود احتمالی در اقتصاد آمریکا، بزرگترین مصرف کننده نفت جهان، یکی از عوامل این کاهش قیمت بود.
اما تنش ها در خاورمیانه نگرانی ها در مورد عرضه نفت را افزایش داد و باعث شد قیمت این شاخص های نفتی در روز سه شنبه پس از سه روز کاهش قیمت ها افزایش یابد.
ترس از حمله تلافی جویانه ایران به رژیم صهیونیستی در پی ترور رهبر حماس در این کشور، نگرانی ها از گسترش جنگ در خاورمیانه را تشدید کرده است.
تحلیلگران انتظار دارند که گسترش درگیری در خاورمیانه بر عرضه نفت منطقه تأثیر بگذارد.
کاهش تولید در میدان نفتی شراره لیبی بر نگرانی ها در مورد کمبود عرضه افزوده است.
اداره اطلاعات انرژی آمریکا روز سه شنبه اعلام کرد که ذخایر جهانی نفت در نیمه اول سال جاری حدود ۴۰۰ هزار بشکه در روز کاهش یافته است. این آژانس انتظار دارد ذخایر جهانی در نیمه دوم سال حدود ۸۰۰۰۰۰ بشکه در روز کاهش یابد.
انتهای پیام/۲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا