اقتصاد جهان

قیمت جهانی نفت امروز 1403/05/19 |برنت 79 دلار و 29 سنت شد

به گزارش خبرگزاری افق میهن به نقل از رویترز، قیمت نفت در نخستین ساعات معاملات روز جمعه افزایش یافت و در آستانه افزایش هفتگی بیش از ۳ درصدی است. داده های اشتغال در ایالات متحده نگرانی ها در مورد تقاضا را کاهش داده است و نگرانی از تشدید جنگ در خاورمیانه همچنان ادامه دارد.
قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۱۳ سنت معادل ۰.۱۶ درصد افزایش به ۷۹ دلار و ۲۹ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا (WTI) با ۱۵ سنت یا ۰.۲۰ درصد افزایش با ۷۶ دلار و ۳۴ سنت معامله شد.
هر دو شاخص نفت در هفته گذشته بیش از ۳ درصد افزایش یافتند.

رژیم صهیونیستی روز پنجشنبه حملات هوایی خود به نوار غزه را افزایش داد و دست کم ۴۰ نفر را کشت. کشته شدن اعضای ارشد حماس و حزب الله در هفته گذشته، احتمال حمله تلافی جویانه ایران به رژیم صهیونیستی و افزایش نگرانی ها در مورد عرضه نفت از بزرگترین منطقه تولیدکننده جهان را افزایش داده است.
حملات یمن به کشتی های رژیم صهیونیستی در حمایت از مردم فلسطین ادامه دارد.
آژانس تجارت دریایی عربستان روز پنجشنبه اعلام کرد که گزارشی مبنی بر وقوع یک حادثه در نزدیکی سواحل موخا یمن دریافت کرده است.
شرکت ملی نفت لیبی از روز چهارشنبه وضعیت اضطراری در میدان نفتی شراره اعلام کرده و این شرکت به دلیل اعتراضات به تدریج تولید خود را در میدان نفتی کاهش داده است.
گزارش مشاغل ایالات متحده که نشان دهنده کاهش بیش از حد انتظار در مطالبات بیکاری است، ترس از رکود در اقتصاد ایالات متحده را کاهش داده است.
این گزارش باعث افزایش شاخص دلار و گرانی خرید طلا برای دارندگان سایر ارزهای دنیا شده است.
انتهای پیام/۴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا