اقتصاد جهان

قیمت جهانی نفت امروز 1403/05/22 |برنت 79 دلار و 87 سنت شد

به گزارش خبرگزاری افق میهن به نقل از رویترز، قیمت نفت در روز دوشنبه برای پنجمین روز متوالی افزایش یافت. ترس از رکود در اقتصاد ایالات متحده کاهش یافته است و تنش های ژئوپلیتیکی در خاورمیانه از قیمت نفت حمایت می کند.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۲۱ سنت معادل ۰.۲۶ درصد افزایش به ۷۹ دلار و ۸۷ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۰.۴۷ درصد افزایش به ۷۷ دلار و ۲۰ سنت با ۳۶ سنت معامله شد.

آمارهای اقتصادی بهتر از حد انتظار ایالات متحده که هفته گذشته منتشر شد، ترس از رکود در این کشور را کاهش داده است. از سوی دیگر نگرانی زیادی در مورد زمان حمله تلافی جویانه ایران به رژیم صهیونیستی برای ترور رهبر حماس در آن کشور وجود دارد. ایران و حزب الله قول داده اند که قتل رهبر حماس و فرمانده نظامی حزب الله را تلافی کنند.

علاوه بر این، حمله اسرائیل به غزه روز شنبه با حمله هوایی به یک مدرسه و شهادت حداقل ۱۰۰ نفر تشدید شد. در این شرایط مشخص نیست که حماس در مذاکرات جدید آتش بس شرکت کند.

نفت برنت هفته گذشته بیش از ۳.۵ درصد و نفت آمریکا بیش از ۴ درصد افزایش یافت. داده های مثبت اقتصادی از ایالات متحده آمریکا و امید فزاینده به کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو در این کشور از قیمت نفت حمایت کرد.

سه مقام فدرال رزرو هفته گذشته گفتند که تورم به اندازه کافی کاهش یافته است تا نرخ بهره را کاهش دهد و ممکن است در ماه سپتامبر نرخ ها کاهش یابد.

انتهای پیام/۸

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا