اقتصاد جهان

قیمت جهانی نفت امروز 1403/05/29 |برنت 79 دلار و 59 سنت شد

به گزارش خبرگزاری افق میهن به نقل از رویترز، به دلیل نگرانی از ضعف تقاضا در چین، بزرگترین واردکننده نفت جهان، قیمت نفت در نخستین ساعات معاملات روز دوشنبه کاهش یافت. سرمایه گذاران بر پیشرفت مذاکرات آتش بس در خاورمیانه متمرکز هستند که می تواند خطرات عرضه را کاهش دهد.
قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۹ سنت معادل ۰.۱۱ درصد کاهش به ۷۹ دلار و ۵۹ سنت رسید. نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۱۲ سنت یا ۰.۱۶ درصد کاهش با ۷۶ دلار و ۵۳ سنت معامله شد.
هر دو شاخص نفت در روز جمعه حدود ۲ درصد کاهش یافتند، اما قیمت آنها در هفته گذشته تغییر چندانی نداشت، زیرا داده های اقتصادی ایالات متحده به کاهش تورم در آن کشور اشاره کرد.
تحلیلگران انتظار دارند که تنش در خاورمیانه و تشدید جنگ بین روسیه و اوکراین همچنان خطراتی را برای عرضه نفت و حمایت از بازار ایجاد کند.

داده های اقتصادی چین در روز پنجشنبه نشان داد که رشد اقتصادی در ماه ژوئیه کند شد، قیمت ملک سریع ترین کاهش خود را در ۹ سال گذشته ثبت کرد، تولید صنعتی کاهش یافت و بیکاری افزایش یافت.
این باعث افزایش نگرانی ها در مورد کاهش تقاضا در چین شده است. پالایشگاه های این کشور ماه گذشته تولید نفت خام را به دلیل تقاضای پایین برای این سوخت کاهش دادند.
در همین حال وزیر خارجه آمریکا برای حمایت از روند صلح غزه وارد تل آویو شده است. اما حماس امیدی به این مذاکرات ندارد و رژیم صهیونیستی را به خنثی کردن این تلاش ها متهم می کند.
کشورهای میانجی مانند قطر، آمریکا و مصر در حل اختلافات برای دستیابی به توافق صلح شکست خورده اند و جنایت در غزه همچنان ادامه دارد.
انتهای پیام/۱۲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا