اقتصاد جهان

قیمت جهانی نفت امروز 1403/05/30 |برنت 77 دلار و 23 سنت شد

به گزارش خبرگزاری افق میهن به نقل از رویترز، قیمت نفت در معاملات روز سه شنبه کاهش یافت. رژیم صهیونیستی پیشنهاد بررسی مناقشات مختل کننده توافق صلح در غزه را پذیرفته و نگرانی ها در مورد اختلال در تدارکات در خاورمیانه را کاهش داده است.
قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۴۳ سنت معادل ۰.۵۵ درصد کاهش به ۷۷ دلار و ۲۳ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۰.۶۲ درصد کاهش به ۷۳ دلار و ۹۱ سنت با ۴۶ سنت معامله شد.
نفت برنت در روز دوشنبه حدود ۲.۵ درصد و نفت آمریکا ۳ درصد کاهش یافت.
آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا، گفت که نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، پیشنهاد بررسی اختلافات را که مانع توافق آتش بس در غزه می شود، پذیرفته است و حماس نیز باید همین کار را انجام دهد.
اما با توجه به اینکه حماس از آغاز عملیات انتحاری در سرزمین های اشغالی فلسطین خبر داده و مسئولیت انفجار شامگاه یکشنبه تل آویو را برعهده گرفت و با توجه به اینکه حمله روز دوشنبه رژیم صهیونیستی به غزه منجر به شهادت ۳۰ فلسطینی شد، به نظر می رسد که این نشانه ای از آرام شدن اوضاع نیست و ترس از تشدید جنگ زیاد است.

از سوی دیگر، تولید میدان نفتی الشراره لیبی به ۸۵ هزار بشکه در روز افزایش یافته است که نگرانی های عرضه نفت را کاهش داده است.
شرکت ملی نفت لیبی در ۷ آگوست برای این میدان نفتی وضعیت اضطراری اعلام کرد. این اعتراضات تولید ۳۰۰ هزار بشکه نفت در روز در میدان الشراره را متوقف کرد.
در ایالات متحده، به نظر می رسد که ذخایر نفت خام در هفته گذشته ۲.۹ میلیون بشکه کاهش یافته است.
در جبهه تقاضا، نگرانی در مورد مشکلات اقتصادی چین بر قیمت نفت تاثیر گذاشته است. رشد اقتصادی چین در ماه ژوئیه کاهش یافت و قیمت مسکن جدید با سریع ترین سرعت در ۹ سال گذشته کاهش یافت. تولید صنعتی در چین کند شده، رشد صادرات و سرمایه گذاری کند شده و بیکاری افزایش یافته است.
در همین حال، سرمایه گذاران منتظر سیگنال های بیشتر از سوی فدرال رزرو در مورد نرخ بهره هستند.
اکثر اقتصاددانان و تحلیلگران انتظار دارند که فدرال رزرو در سه نشست باقی مانده در سال ۲۰۲۴، نرخ بهره را ۲۵ واحد کاهش دهد.
نرخ بهره پایین تر هزینه های استقراض را کاهش می دهد و تقاضا برای نفت را در بزرگترین مصرف کننده نفت جهان افزایش می دهد.
انتهای پیام/۱۴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا