اقتصاد جهان

قیمت جهانی نفت امروز 1403/06/02 |برنت 77 دلار و 28 سنت شد

به گزارش خبرگزاری افق میهن به نقل از رویترز، قیمت نفت در معاملات روز دوشنبه تغییر چندانی نداشت و در آستانه کاهش هفتگی قرار دارد. داده‌های اقتصادی ایالات متحده نگرانی‌ها را در مورد تقاضا افزایش داده است و از سرگیری مذاکرات آتش‌بس در غزه ترس از اختلالات عرضه را کاهش داده است.
قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۶ سنت معادل ۰.۰۸ درصد افزایش به ۷۷ دلار و ۲۸ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۰.۰۸ درصد افزایش به ۷۳ دلار و ۷ سنت، ۶ سنت معامله شد.
دولت ایالات متحده پیش بینی خود را برای تعداد مشاغل ایجاد شده در سال جاری کاهش داد و نگرانی ها را در مورد رکود احتمالی افزایش داد.

آخرین اطلاعات اقتصادی از چین، بزرگترین واردکننده نفت جهان، همچنین چالش هایی را که در اقتصاد این کشور پدید آمده و کاهش رشد تقاضای نفت در پالایشگاه های آن را نشان می دهد. از سرگیری مذاکرات برای آتش بس در غزه بین رژیم صهیونیستی و حماس نیز به کاهش نگرانی های عرضه نفت و کاهش قیمت نفت کمک کرده است.
نمایندگان آمریکا و رژیم صهیونیستی از روز پنجشنبه دور جدید مذاکرات را در قاهره برای حل اختلافات بر سر پیشنهاد آتش بس آغاز کردند.
برخی تحلیلگران بر این باورند که به دلیل کاهش ذخایر جهانی نفت طی دو ماه گذشته، نشانه هایی از افزایش قیمت نفت در هفته های آینده مشاهده می شود.
بازار منتظر اقدام بعدی اوپک است. این گروه در آخرین نشست خود در سال جاری اعلام کرد که قصد دارد تولید نفت خود را در سه ماهه پایانی سال افزایش دهد.
انتهای پیام/۲۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا