اقتصاد جهان

قیمت جهانی نفت امروز 1403/06/03 |برنت 79 دلار و 2 سنت شد

به گزارش خبرگزاری افق میهن به نقل از رویترز، پس از آنکه جروم پاول، رئیس فدرال رزرو آمریکا اعلام کرد بانک مرکزی این کشور آماده کاهش نرخ بهره است، قیمت نفت آمریکا روز جمعه بیش از ۲ درصد افزایش یافت.
قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال با یک دلار و ۸۰ سنت معادل ۲.۳۳ درصد افزایش به ۷۹ دلار و ۲ سنت رسید. نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۲.۴۹ درصد افزایش به ۷۴.۸۳ سنت آمریکا با ۱.۸۲ سنت معامله می شود.
قیمت این دو شاخص نفتی به پایین ترین سطح خود از اوایل دی ماه جاری تاکنون رسید. دولت ایالات متحده پیش بینی خود را برای رشد شغل در سال جاری کاهش داد و ترس از رکود اقتصادی افزایش یافت.
روز جمعه، پاول از کاهش سیاست پولی فدرال رزرو خبر داد و اطمینان داد که تورم به هدف ۲ درصدی بانک مرکزی بازگشته است.

شاخص دلار آمریکا در آستانه سخنرانی پاول به ۱۰۱.۴۵ رسیده بود. کاهش ارزش دلار، خرید نفت را برای دارندگان سایر ارزهای جهانی ارزان‌تر می‌کند و تقاضا برای آن را افزایش می‌دهد.
بانک سرمایه گذاری مورگان استنلی روز جمعه اعلام کرد که کاهش ذخایر جهانی نفت از قیمت این کالا حمایت کرده است.
داده‌های جدید اقتصادی چین، بزرگترین واردکننده نفت جهان، مشکلاتی را که برای اقتصاد این کشور به وجود آمده و کاهش رشد تقاضا برای نفت از پالایشگاه‌های این کشور را نشان می‌دهد.
از سرگیری مذاکرات آتش بس در غزه بین رژیم صهیونیستی و حماس نگرانی های عرضه نفت را کاهش داده و قیمت نفت را تحت تاثیر قرار داده است.
نمایندگان آمریکا و رژیم صهیونیستی از روز پنجشنبه دور جدیدی از مذاکرات را در قاهره برای حل اختلافات موجود برای توافق صلح آغاز کردند.
این مذاکرات ترس از تأثیر جنگ بر عرضه نفت خام را کاهش داده است.
تعداد چاه های نفت و گاز فعال در آمریکا نیز برای دومین هفته متوالی کاهش یافت.
انتهای پیام/۲۳

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا